טרגדיה קשה בירושלים: יהודי נורה למוות לאחר שנחשד בטעות כמחבל

האיש, שמחה חודדטוב שמו, התעמת עם חיילים שניסו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו, בסמוך לתחנה המרכזית בבירה • לטענתם, הוא ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם ולכן ירו בו, מחשש שמדובר במחבל • המשטרה חוקרת את נסיבות האסון

החרדה והלחץ השוררים בימים אלו מפני מחבלים ערבים, גרמו הערב לאסון נורא: צעיר יהודי נורה למוות בידי חיילים באוטובוס ברחוב ירמיהו בירושלים, בסמוך לתחנה המרכזית, לאחר שחשדו שהוא מחבל.

מתחקור ראשוני עולה כי שני החיילים ניסו לעלות לאוטובוס והאיש שירד מהדלת הקדמית ביקש מהם תעודה מזהה. בתגובה, ביקשו השניים לבדוק אותו ולטענתם תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את הנשק של אחד מהם. בשל חזותו המזרחית והחשש כי מדובר במחבל המבקש לבצע פיגוע ירי, ירו בו החיילים והוא נהרג במקום.

במשטרה חוקרים עתה את נסיבות האירוע המחריד. ההרוג הוא שמחה חודדטוב ז"ל, תלמיד הישיבה לחוזרים בתשובה 'דבר ירושלים' בשכונת הר-נוף.

5627fc00159dab851

האסון מתרחש בסיומו של יום קשה נוסף, אשר היה גדוש באירועי טרור. בפיגוע דקירה אחר הצהריים בכיכר אדם שבבנימין, נפצעה חיילת צה"ל באורח קשה מאוד. בערב נפצעו חמישה חיילי צה"ל בפיגוע דריסה בשומרון – שניים מהם באורח בינוני והשאר במצב קל.

קרא עוד:
[postim]

מוקדם יותר נפצע שוטר באורח קל באירוע דריסה שנסיבותיו עדיין אינן ברורות – גם הוא באזור בנימין, ולפני מספר שעות סיכלה המשטרה הברחת מטעני חבלה ליד מעלה אדומים, בעקבות מידע מודיעיני על שני המחבלים, שתכננו לפגוע באנשי כוחות הביטחון הפרוסים בסביבה.

כזכור, מקרה קשה נוסף של טעות בזיהוי, התרחש בתחילת השבוע בעת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, בו נרצח חייל צה"ל סמל עומרי לוי הי"ד ונפצעו רבים. קצין הביטחון של התחנה חשד באדם ממוצא אריתראי כי הוא מחבל נוסף וירה בו. האיש, הבטום זרהום שמו, נפצע אנושות ואף הוכה נמרצות על ידי אזרחים זועמים. לאחר מספר שעות הוא מת מפצעיו בבית החולים.

(צילומים: אברהם צמח – קבוצת 'מדברים תקשורת')

5627f59e40739c672

5627f59e40739c671

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו