34 הרוגים ו-1,433 פצועים בחודש אחד! למה לא שמעתם על זה?

לא, זה אינו מספר הנפגעים באינתיפאדת טרור הבודדים המשתוללת סביב, זה מספר הנפגעים בתאונות הדרכים בתוך חודש אחד! • מדוע מעדיפים כלי התקשורת ומקבלי ההחלטות להשקיע זמן ומשאבים בטיפול בפיגועי טרור ולהתעלם כמעט לחלוטין מטרור הדרכים? התשובה במהופך

בחודש אוקטובר 2015 נרשמו ע"י משטרת ישראל 788 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 31 תאונות קטלניות ו-94 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,467 איש, מהם 34 הרוגים ו-101 פצועים קשה.

עם היותו חודש קשה וכואב שפתח את גל פיגועי הטרור, מספר הנפגעים בשרשרת הפיגועים במהלך אוקטובר עומד על 156, בהם 11 הרוגים ו-145 פצועים, מהם: 18 פצועים באורח קשה, 21 באורח בינוני ו-106 פצועים באורח קל. מספר הנפגעים הכולל בשרשרת הפיגועים מאז נרצחו בני הזוג הנקין ועד עתה, עומד על 213, בהם 21 הרוגים ו-192 פצועים, מהם: 20 פצועים באורח קשה, 5 באורח בינוני עד קשה, 28 באורח בינוני, 1 קל עד בינוני ו-138 פצועים באורח קל. נתונים מזעזעים אך אינם מתקרבים בחומרתם לאסון תאונות הדרכים.

מחקרים שביקשו לאמוד את היקף הנפגעים, גילו, כי הדיווח למשטרה, עליו מבוססים נתוני הלמ"ס שהובאו לעיל, משקף רק כחמישית מכמות הנפגעים המדווחים בחברות הביטוח וכשליש מהמספר המדווח ברישום הטראומה הלאומי, הפועל בעשרת בתי החולים הגדולים בארץ. חוסר ההתאמה מתרחב ככל שדרגת הפציעה נמוכה יותר ומביא למסקנה כי מספר הנפגעים מתאונות הדרכים גבוה בהרבה מהמדווח.

קרא עוד:
[postim]

ההקבלה אינה זהה לחלוטין, שהרי אינה דומה פגיעה הנגרמת בשל תשתיות לקויות או טעות אנוש לפגיעתן של מרצחים תאבי דם בחיי חפים. עם זאת, ההשוואה מתבקשת על שולחנם של מקבלי ההחלטות הקוצבים את היקף הפעילות בכל אחד מהתחומים. הם אלה הקובעים היכן תיחסך פגיעה מיותרת בנפש וכמה אנשים לא ייאלצו לחיות כנכים לשארית חייהם, וככל שזה נוגע לתאונות דרכים נדמה שלאיש בממשלה לא איכפת.

מספר תאונות הדרכים והנפגעים בהם גבוה מאוד, אך למעשה, בחצי השנה האחרונה מסתמנת ירידה בקצב של כ-1.7% בממוצע לחודש, לאחר עלייה בקצב של כ-0.5% בחצי השנה שקדמה לה. הירידה אינה נובעת מפעילות ממשלתית כלשהי כפי שהעליה לא נגרמה בשל אי-פעילות. למרות הירידה המבורכת, בהתייחס לכמות הנפגעים הגבוהה, בעיית תאונות הדרכים צריכה להיחשב עדיין כבעיה לאומית עקב היקפיה הבלתי נתפסים.

מי שאחראי במידה לא מועטה לשתיקה הציבורית סביב הנושא הם כלי התקשורת השונים הנוטים לייחס משקל רב יותר לאירועים ביטחוניים, גם אם הם אינם מאיימים על עתיד המדינה. ההתעלמות או ההתייחסות המינורית לנושא תאונות הדרכים מתקבלת כאן בארץ בהבנה. יש שיאמרו שתחושת הביטחון החשובה לתושבי ישראל היא המכתיבה את סדר היום הציבורי ואת העדפות העיסוק התקשורתי ויש שיסבירו כי המדינה מבכרת לעסוק בסוגיות ביטחון מלפתור את הסכנות בדרכים, סוגיה הגדולה על מנהיגיה בכמה מידות.

לעומת נפגעי הטרור ופעולת האיבה שנרצחו על לא עוול בכפם וזוכים לחיבוק לאומי רחב, פצועי והרוגי תאונות הדרכים חשים מופקרים לגורלם. הנתונים החמורים המתפרסמים היום צריכים לפקוח את עיניהם של הרשויות המפקחות: לחשב מסלול מחדש!

(אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא רק תאונות דרכים גם המחלה הידועה המשתוללת וקוצרת חיים ועוד צרות מבית ומחוץ ומכיון שאני יודע שלא יקבלו הריני מקיים את המצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע ורק מי שרוצה שיתקשר ל-0504141236

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו