אישום: "משכו את כוחות המשטרה לראס אל-עמוד, כדי לתקוף אותם בבקבוקי תבערה"

תשתית מאורגנת של 'טרור עממי' נחשפה במזרח ירושלים, בה היו חברים חמישה מערביי ראס אל-עמוד • ההאשמות נגדם כוללות עברות של ניסיונות הצתה, הצתה, התפרעות, ניסיונות תקיפת שוטר, חבלה בכוונה מחמירה ועוד

הותר לפרסום כי בחקירת שירות הביטחון הכללי ומחוז ירושלים של משטרת ישראל, נחשפה תשתית של ערביי מזרח ירושלים אשר היו מעורבים במספר רב של פיגועי טרור עממי.

במסגרת האירועים ביצעו פעילי הטרור יידויי בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים ויידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון ותושבים יהודים בשכונת ראס אל עמוד, בסמוך לבית הקברות היהודי בהר הזיתים.

במהלך חודש אוקטובר נעצרו אסלאם נג'אר, בן 18 וחמזה נג'אר, בן 22, שני אחים תושבי ראס אל עמוד, לחקירת שב"כ. עם הרחבת החקירות נעצרו לחקירת שב"כ גם נאדר נאצר, בן 22 ושני קטינים נוספים, בני 16 ו-17.

קרא עוד:
[postim]

מחקירת שני הקטינים עלה עוד כי בתחילת חודש תשרי השתתפו באירוע שריפת אוטובוס 'אגד' שנקלע לאזור העימותים בראס אל עמוד. הם יידו לעבר האוטובוס בקבוקי תבערה ואבנים יחד עם פעילים נוספים מהתארגנות מקומית. השניים תארו בחקירתם, כי לאחר שנהג האוטובוס נמלט מהמקום, שפכו בנזין על חלקו הקדמי של האוטובוס והבעירו אותו עד אשר נשרף כליל.

20151221010952

במסגרת ההתפרעויות בשכונה, נהגו הפעילים לחסום את הרחוב באמצעות פחי אשפה ולנתק את זרם החשמל, זאת על מנת למשוך את כוחות המשטרה ולתקוף אותם באמצעות יידוי בקבוקי תבערה לעברם.

עד כה הוגשו במסגרת הפרשייה 5 כתבי אישום בגין ניסיונות הצתה, הצתה, התפרעות, ניסיונות תקיפת שוטר, חבלה בכוונה מחמירה ועוד. בהמשך, צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נגד מעורבים נוספים.

(צילום התמונה הראשית (ארכיון): פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו