האיחוד האירופי מצהיר: כל הסכמי הסחר עם ישראל לא יחולו בהתנחלויות

"ההתנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי, מהוות מכשול לשלום והופכות את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי", נאמר בהודעה משותפת מטעם שרי החוץ האירופים • מדובר בצעד משלים למדיניות החדשה של סימון מוצרי ההתנחלויות, עליה הוכרז לפני מספר חודשים

שרי החוץ של האיחוד האירופי קיבלו הערב החלטה המבהירה באופן מפורש כי כל ההסכמים בין האיחוד לישראל יחולו אך ורק על האזורים שבתוך הקו הירוק. שטחי יהודה, שומרון ורמת הגולן לא יוכרו כחלק ממדינת ישראל ועל כן ההסכמים לא חלים עליהם.

בהחלטה, שהייתה צפויה להיות חריפה יותר אך רוככה בעקבות מאמץ דיפלומטי ישראלי, נאמר: "אנו מזכירים שההתנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי, מהוות מכשול לשלום והופכות את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי. האיחוד שב ומדגיש את התנגדותו הנחרצת למדיניות ההתנחלויות של ישראל ולפעולות שנעשות בהקשר זה, כמו בניית גדר ההפרדה מעבר לקו הירוק והריסת מבנים".

עם זאת, מדגישים שרי החוץ האירופים כי "החלטה זו אינה מהווה חרם על ישראל, פעולה שהאיחוד מתנגד לה בתוקף".

קרא עוד:
[postim]

למעשה לא מדובר במדיניות חדשה אלא בחידוד הנהלים הקיימים, במסגרת הניסיון להקשיח עמדות מול ממשלת הימין בירושלים. צעד זה משלים את המדיניות החדשה של סימון מוצרי ההתנחלויות, עליה הוכרז לפני מספר חודשים.

ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, תקף את החלטת האיחוד: "צר לי שהאיחוד האירופי נרתם לסייע ל-BDS. זו משמעות ההחלטה שהתקבלה שם הערב. הם לא עושים הבחנה בין גושי ההתיישבות הלגיטימיים לבין התנחלויות מבודדות וזה עוול משווע. הדבר העצוב הוא שמדיניות החוץ הכושלת של שר החוץ נתניהו, שהצליח לקומם עלינו את מדינות אירופה, תרמה לכך רבות"

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו