המשבר עם ארה"ב נמשך: עימות חריף בין רה"מ נתניהו לשגריר דן שפירו

"יותר מדי תקיפות של פלסטינים נותרות ללא חקירה על ידי הרשויות בישראל. יותר מדי עבריינות אינה מטופלת; נראה שיש שתי התייחסויות לשלטון החוק – אחת לישראלים והשנייה לפלסטינים", אמר השגריר • בלשכת נתניהו זעמו והוציאו תגובה בוטה במיוחד

תקרית דיפלומטית חמורה אירעה הערב בין ישראל לארצות הברית, לאחר ששגריר ארה"ב בתל אביב, דן שפירו, טען כי הממשלה מפעילה מדיניות אכיפה נפרדת ביו"ש, אשר מתעלמת ממעשי 'תג מחיר' ומפלה לרעה את הפלסטינים.

שפירו אמר את הדברים בנאום שנשא בכנס הבינלאומי השנתי ה-9 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), אשר נפתח הבוקר במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.

"כחברים מסורים של ישראל, אנחנו מאמינה שהיא צריכה לפתח תגובות טובות יותר לשאלות בנוגע לשלטון החוק בגדה", אמר השגריר. כתב האישום בפרשת דומא הוא דוגמה טובה למחויבות של ישראל לטיפול באירועי טרור ללא קשר למקום, אבל עדיין – יותר מדי תקיפות של פלסטינים נותרות ללא חקירה על ידי הרשויות בישראל. יותר מדי עבריינות אינה מטופלת, ובזמנים מסוימים נראה שיש שתי התייחסויות לשלטון החוק – אחת לישראלים והשנייה לפלסטינים".

קרא עוד:
[postim]

מלשכת ראש הממשלה נמסרה תגובה חריפה להאשמה האמריקנית: "דברי השגריר, ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה וביום שבו נדקרת אישה נוספת – אינם מקובלים ואינם נכונים", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הבהיר כי "ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים. מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית, שממשיכה להסית ומסרבת למשא ומתן".

(צילום: שגרירות ארצות הברית בתל אביב)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו