הַמְעָרַת פָּרִצִים הָיָה הַבַּיִת? • רחבת רפורמים תוקם בסמוך לכותל המערבי

רחבת ענק תוכשר לפולחן התערובת של נשות הכותל וארגונים רפורמים וקונסרבטיביים בסמוך למקום הקודש והמקדש • נשות הכותל יערכו תיפלתן מאחורי מחיצה ברחבה הדרומית ויימנעו מלשוב לרחבת הכותל הצפונית • בהוראת גדולי הדור: הסכמה שבשתיקה למתווה המוצע • רב הכותל: "יידרשו שנים לתקן את חילול השם שגרמה הקבוצה ותומכיה"

זעזוע רב וכאב לב בקהילות היהודיות הנאמנות בארץ הקודש ובעולם כולו, עם אישור הממשלה להקים רחבת תיפלה בקצהו של הכותל המערבי, מדרום לגשר המוגרבים, שם יתקיימו כל שיגיונותיהם של ארגונים הנוטים מדרך היהדות.

הממשלה אימצה את דו"ח ועדת מנדלבליט שהסדיר את המתווה להקמת 'רחבת הכותל הדרומית' בגן הארכיאולוגי ע"ש דיוידסון. נציגי יהדות התורה וש"ס בממשלה לא תמכו במתווה אך העניקו הסכמה שבשתיקה למתווה, בבחינת 'הרע במיעוטו'.

ראש הממשלה הביע את שמחתו על אישור המתווה "אני יודע שזה נושא רגיש, ועם זאת אני חושב שזה פתרון הולם, פתרון יצירתי". הפתרון המדובר מעניק לארגונים השונים רחבה מקורה בפינתו הדרומית של הכותל המערבי, ועל פי הגדרתו "מנהג המקום יתבסס על העקרונות של פלורליזם ושיוויון מגדרי, והתפילה במקום תהא תפילה שיוויונית ומעורבת של נשים וגברים גם יחד, ללא מחיצה" רח"ל.

תאבונם של הרפורמים והקונסרבטיביים לא שבע בפירצת חומת הדת והם הוסיפו לדרוש פתיחתו של שער כניסה שלישי לרחבת הכותל המערבי, כך שמלבד שתי עמדות הבידוק הנפרדות לנשים ולגברים תיפתח עמדה שלישית מעורבת.

קרא עוד:
[postim]

בארגוני הרפורמים בירכו על המתווה, "הסכם היסטורי שמגדיר מחדש את יחסי הדת והמדינה בישראל" "במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, זכו הזרמים הלא אורתודוקסים למעמד רשמי" "יש יותר מדרך אחת להיות יהודי" היו חלק מקריאות הצהלה שפשטו במחנה הפורשים מדת ישראל. הרחבה תנוהל בידי "מועצת הרחבה הדרומית" שתורכב ממספר נציגי ממשלה, כאשר כמעט רוב חברי הוועדה הינם נציגי התנועה הרפורמית, התנועה הקונסרבטיבית וארגון נשות הכותל שלא הסתירו שמחתם מנטרול השפעתו של רב הכותל ברחבה הדרומית.

רחבת הכותל הדרומית 2

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ שליט"א אמר היום כי הוא מקבל את הכרעת מזכיר הממשלה "בלב כבד". לדבריו, "מאז החלה קבוצה שולית ומתלהמת זו של "נשות הכותל" את פעילותה התקשורתית, הפך הכותל ממקום מאחד ומלכד לזירת התכתשות בלתי פוסקת" אמר הרב רבינוביץ, "חילול השם שגרמה הקבוצה הזאת והתומכים בה הוא נורא, ויידרשו שנים לתקנו".

גורמים חרדיים הבהירו כי למרות אי הנוחות בשל היאחזות הרפורמים והתבססותם ברחבת הכותל, אילוצים משפטיים וחשש מפני הידרדרות נוספת במאבק הפורץ את חומות הקדושה, מחייבים להניח לאישור המתווה.

רחבת הכותל הדרומית

(צילום ראשי: הדס פרוש – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו