אולמרט מבקש להשיג זיכוי בפרשת טלנסקי באמצעות פס"ד שניתן בארה"ב

את הזיכוי מבקש אולמרט להשיג באמצעות הקבלה שיבקש מבית המשפט להטיל, אל מול פסיקה שניתנה בבימ"ש בארה"ב, בו זוכה מושל ווירג'יניה לשעבר שנחשד בפרשה דומה - בפרקליטות כבר הודיעו כי יתנגדו לבקשה

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שנידון ל-8 חודשי מאסר בפועל, בפרשת הכסף שניתן לו ע"י ידידו לשעבר מוריס משה טלנסקי ושערעורו בענין תלוי ועומד לעיונו של בית המשפט, מבקש לצרף לערעור, פסיקה שניתנה בבית המשפט העליון בארה"ב, בזיכויו של מושל ווירג'יניה לשעבר, שזוכה מעבירות של שחיתות ולקיחת שוחד.

לפי הדיווח, מדובר בפסק דין של בית המשפט העליון האמריקני שזיכה את מושל וירג'יניה לשעבר בוב מקדונל מעבירות של שחיתות שעניינן לקיחת שוחד.

סניגוריו של אולמרט מבקשים כי ביהמ"ש יאות לערוך הקבלה בין הפסיקה שניתנה בארה"ב לזו העוסקת בפרשת אולמרט, כשהמדובר בשני פרשיות בעלות קווי דמיון זהים ומשכך מטילים עורכי הדין את יהבם, כי השופטים דנן יאותו ללמוד גזירה שווה מהפסיקה שניתנה בארה"ב, להלכה העוסקת בפרשת ראש הממשלה לשעבר.

סניגוריו של אולמרט ביקשו, כי יאושר להם לצרף את פסק הדין לערעור שהגישו, אך בפרקליטות מיהרו להביע הסתייגות מהצעד וביקשו מבית המשפט לדחות את הבקשה.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מרצה בימים אלו מאסר של 18 חודשים בפועל לאחר שהורשע בשני פרשיות שחיתות.

נזכיר כי בחודש שעבר שוחרר אולמרט לחופשה ראשונה לאחר שסיים לרצות שליש מתקופת מאסרו והגיש לפי הנוהל להנהלת שרות בתי הסוהר בקשה לחופשה, כאשר זו נדונה כיתר הבקשות העולות בפני וועדת השחרורים שע"י שב"ס.

כאמור, אולמרט שוחרר לביתו למשך 48 שעות, תוך מגבלות שהוטלו עליו ע"י הנהלת שב"ס, כמו איסור יציאה מביתו בשעות הלילה ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו