לאחר עשור: המדינה מתכננת בנייה יהודית בעיר האבות

כבר עשור שאין בנייה יהודית בחברון. כעת אשרו במשרד הביטחון בניית מספר דירות על שטח בבעלות יהודית • ביישוב היהודי בעיר האבות מברכים, בעוד בשמאל זועמים ומגנים

לראשונה זה יותר מעשור מתכננת המדינה לבנות יחידות דיור בחלק היהודי של עיר האבות – חברון. על פי דיווח בעיתון הארץ, בימים אלה מגובשת תוכנית לבניית הבתים החדשים בהתנחלות, כשלפני כמה חודשים הוציא שר הביטחון "הרשאה לתכנון" יחידות דיור בעיר, בשטח H2 המצוי בשליטה ישראלית.

יצוין כי לא מדובר בשינוי מגמה במשרד הביטחון בעקבות כניסתו לתפקיד של השר אביגדור ליברמן. על פי הדיווח, לדברי מקורות ביטחוניים, ההרשאה ניתנה עוד על ידי שר הביטחון הקודם, משה יעלון.

יחידות הדיור מתוכננות להיבנות על השטח שבו פועל כיום המוצב הצבאי "מתקנים" — בין שכונת בית רומנו, שנחשבת למרכזית בהתנחלות, לרחוב השוהדה, המהווה ציר תנועה מרכזי בחברון.

לדברי נועם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון: "השטח מאז ומעולם היה ידוע ככזה ששייך לקהילה היהודית. אם יחזרו לגור שם, אני בטוח שכל אדם שוחר צדק רק ישמח על כך". יצוין כי עדיין לא ברור בכמה דירות מדובר, אך השטח אינו עולה על גודל של 2 דונם.

מנגד, חגית עופרן מצוות מעקב ההתנחלויות של "שלום עכשיו" אומרת כי "יש כאן ניסיון להפוך את החלטת בג"ץ, שאסרה על הקמת התנחלויות על קרקעות שנתפסו לצורך צבאי". לדבריה, תחנת האוטובוס המרכזית של חברון — שעל שטחה הוקם המוצב הצבאי — הועברה ממקומה בעילת צורך ביטחוני, ואי אפשר להפוך היום את השטח הזה להתנחלות.

כוחות הביטחון אישרו את הפרטים על תוכנית הבנייה. מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (המתפ"ש) נמסר בתגובה כי "רשויות האזור בוחנות השבת חלק מהמקרקעין (של מוצב מתקנים, י"ב) לשימוש אזרחי, אך טרם הוגשו תוכניות לבנייה אזרחית וטרם אושרה בנייה שכזו במקום".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממשלת השמד המתיוונת לא תיתן לבנות בעיר האבות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו