ישראל שיגרה לחלל את אופק 11 – חשש מתקלה במערכת • צפו

הלוויין שוגר בהצלחה ואף נכנס למסלולו, אך כאשר חלף באזור ישראל התגלו מספר התראות שעשויות לסמן בעיות. ראש מנהלת החלל: יש מספר דברים שמדאיגים אותנו

מערכת הביטחון הישראלית שיגרה היום בסביבות השעה 17:30, את הלוויין "אופק 11" לחלל, שישמש למטרות איסוף מידע מודיעיני. טרם השיגור, נערכו במערכת הביטחון לסגירת השטח באזור שדה הניסויים בבסיס פלמחים, ומטוסי מעקב הוזנקו אל הים התיכון.

לאחר שיגור לווין התצפית הוא נכנס למסלולו, אך בעת חליפתו באזור ישראל, אז נוצר הקשר עמו ונבדקו המערכות, התגלו מספר התראות שיכולות לסמן בעיות בלווין. כעת בודק משרד הביטחון האם מערכות הלוויין "אופק 11" אינן תקינות.

לדברי ראש מנהלת החלל במשרד הביטחון, אמנון הררי, "ייקח מספר לא מבוטל של ימים עד שנדע שהשיגור שלו הצליח לחלוטין. אנחנו לא אופטימיים במאה אחוז, ולא פסימיים במאה אחוז. יש מספר דברים שמדאיגים אותנו", אמר.

עופר דורון, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, הוסיף כי "יש כמה דברים שלא נראים שגרתיים, אך התהליך של פענוח מצבו של הלויין מתמשך". בהודעת משרד הביטחון נמסר כי "מהנדסי מנהלת החלל שבמפא"ת, יחד עם מהנדסי התעשייה האווירית, ממשיכים בסדרת הבדיקות שתוכננו מראש".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו