ת"א: הפגנה נגד המסתננים; שלושה עצורים

בתום הפגנה סוערת במיוחד, שבה השתתפו כאלף איש, ניתצו מפגינים שמשות של רכב שבו היו 3 נוסעים ממוצא אפריקני • כמאה מפגינים התעמתו עם שוטרים • שלושה נעצרו

כאלף תושבים מדרום תל אביב ערכו הערב (ד') הפגנה כנגד תופעת המסתננים מאפריקה. המפגינים מחו בין היתר גם כנגד אוזלת ידם של משטרת ישראל והרשויות בתופעת המסתננים.

בתום העצרת תקפו חלק מהמפגינים מכונית שבה נסעו שלושה זרים ממוצא אפריקני. השלושה לא נפגעו, אך נזק נגרם לרכב בו נסעו. שוטרים שהיו במקום הדפו את המפגינים, והמכונית המשיכה בדרכה. שלושה מפגינים נעצרו.

קרא עוד:

[postim]

כ-100 איש רדפו אחר פעיל שמאל שהפגין מנגד. שוטרי יס"מ ופרשים חסמו את דרכם, והתפתח עימות עם השוטרים, כאשר מפגינים השליכו עליהם, בין היתר, בקבוקי זכוכית.

על חלק מהשלטים שהונפו בהפגנה נכתב "מסתננים, צאו לנו מהבית", ו"רחובותינו כבר לא בטוחים לילדינו". על אחד השלטים בהפגנה אף נכתב "אלי ישי צדק".

גם חברי כנסת הגיעו להפגנה, כאשר אל המקום הגיעו בין היתר, ח"כ דני דנון (הליכוד), ראש השדולה לטיפול בעניין הזרים בכנסת, שאמר בעצרת כי הפיתרון היחיד הוא לגרש את המסתננים.

גם ח"כ מירי רגב, גם היא מהליכוד, הגיעה להפגנה. "המסתננים הם סרטן לחברה שלנו" אמרה רגב והוסיפה, "כל השמאלנים שהגישו בג"ץ, שיתביישו להם, לא ניתן להם להרוס לנו להגן על עצמנו, הילדים שלנו ומקומות העבודה שלנו. אנחנו נמשיך לעשות הפגנות כל יום, עד שאחרון הסודנים יחזור לסודן".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה כי "אם זה היה בצפון העיר, המדיניות לא הייתה ממשיכה".

מספר פעילי שמאל מחו כנגד המפגינים, שקראו להם להסתלק.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו