בחמאס חוגגים בעקבות הפיגוע הקשה: "תגובה טבעית לפשעי הכיבוש"

בארגון הטרור העזתי הודיעו כי הם "מברכים על פעולת הדריסה בירושלים" • בחמאס בירכו על הפיגוע הנוראי, אשר בעיניהם מוגדר כהצלחה - אך לא נטלו אחריות על הטרור • סגנית שר החוץ: "העולם מקבל תשובה ברורה מצד הפלסטינים לוועידת השלום הצפויה בפריז: עוד טרור"

"מברכים על פעולת הדריסה בירושלים, זוהי תגובה טבעית לפשעי הכיבוש" – כך נמסר מארגון חמאס בתגובה לרצח ארבעת הישראלים בטיילת ארמון הנציב, בפיגוע הדריסה היום. הזרוע הצבאית של הארגון, מסר: "פעולת המשאית בירושלים מוכיחה שהניסיונות לעצור את האינתיפאדה לא יצליחו".

בארגון הטרור העזתי, כמו עוד רבים ברחוב הפלסטיני, אומנם הביעו שמחה בעקבות הפיגוע הקשה היום, בה קיפחו ארבעה ישראלים את חייהם, אך לא נטלו אחריות על ביצוע הפיגוע. מפכ"ל המשטרה אמר בזירה כי לא הייתה התרעה מוקדמת.

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, אמר היום בזירה כי המחבל הוא אזרח ממזרח ירושלים וכי לא הייתה התראה מוקדמת לפיגוע. "החיילים הרגו את המפגע בזירה, ובכך נבלם הפיגוע שיכל להימשך ולפגוע באזרחים נוספים", אמר אלשיך. צו איסור פרסום הוטל על המשך החקירה.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי גינתה בחריפות את הפיגוע בירושלים ואמרה: "העולם מקבל תשובה ברורה מצד הפלשתינים לוועידת השלום הצפויה בפריז: עוד טרור. אני חוזרת ואומרת שעל הקהילה הבינלאומית לדרוש את הפסקת הטרור והפסקת תעשיית החינוך לטרור".

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב התייחסה לפיגוע הטרור הנפשע בירושלים: "בטרור המוסלמי המתחדש, אין הבדל בין תושב מזרח ירושלים לתושב רמאללה או טהרן. אין גם הבדל בין נשק חם למשאית או סכין מטבח.

"אנחנו נתמודד עם השורשים של הטרור הזה, בהסתה במערכת החינוך, בתקשורת הפלשתינית ובמאבק בלתי מתפשר למיגור קיני הטרור האיסלמי. ספגנו גם היום אבדות גדולות אבל במלחמה הזו ננצח. מחזקת את כוחות הביטחון ומחבקת את המשפחות השכולות ומשפחות הפצועים".⁠⁠⁠⁠

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר: "לצערנו אין גבול לאכזריותם של המחבלים אשר לא בוחלים בשום אמצעי כדי לרצוח יהודים ולפגוע בשגרת החיים בבירת ישראל. אלו שמסיתים ומלבים ואלו שתומכים בטרור חייבים לשלם מחיר כבד. אני קורא לתושבי ירושלים והמדינה כולה לגלות ערנות ולמרות הפיגוע הקשה להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לטרור לנצח".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם על פיגוע הדריסה בירושלים: "כמה עצוב שהטרור הנתעב והמחריד הזה בסמוך לארמון הנציב, מוריד אותנו לקרקע ומזכיר לכולנו עם מה אנחנו צריכים להתמודד באמת".

יעקב קמינצקי מתנדב ביחידת האופנועים של 'איחוד הצלה' שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה של קבוצת הולכי רגל שנדרסו ע"י משאית בטיילת ארמון הנציב. חלק מהולכי הרגל היו לכודים תחת למשאית ללא הכרה וביקשתי ממוקד איחוד הצלה סיוע של צוותי כיבוי ומתנדבים נוספים עקב כמות גדולה של נפגעים. בסמוך למשאית היו פזורים מספר נפגעים נוספים במצבים קשה בינוני וקל".

פאראמדיקית מד"א חן לנדי שרון שהגיעה לזירה סיפרה: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, ראיתי משאית שפגעה בצעירים שירדו מאוטובוס סמוך לעמדת התצפית של ארמון הנציב, על הדשא סמוך לכביש שכבו כ 10 פצועים, חלקם לכודים מתחת למשאית. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים"

טרור בירושלים: 4 נרצחו בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב

"המחבל הגביר מהירות ופגע באנשים; אנשים נלכדו תחת הגלגלים"

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו