המחאה החברתית החלה באלימות

סניפי בנק בת"א נפרצו ע"י מפגינים – עשרות נעצרו ע"י המשטרה – דפנה ליף נעצרה בער"ש ושוחררה

מוחים או מתפרעים? תלוי מי. כשהחרדים מוחים על חילולי שבת או ביזיון קברים, הם מתפרעים. כשחילוניים פורצים לבנקים, מנפצים שמשות, חוסמים רחובות, הם בסה"כ מוחים.

קרא עוד:

[postim]

מחאת הקוטג'ים חוזרת. מאות אנשים הגיעו ביום שישי לשד' רוטשילד בתל אביב במטרה להתניע מחדש את מחאת האוהלים שפרצה בקיץ האחרון. במהלך ההפגנה, התעמתו המפגינים עם השוטרים, וכמה מהם נעצרו במקום, ביניהם דפנה ליף, מובילה תנועת המחאה. מעצרה לווה באלימות קשה מצד השוטרים והמפגינים שחסמו את הכביש בגופם, כדי למנוע לניידת לעזוב את המקום עם ליף.

המפגינים לא התעייפו, ואתמול הגיעו אלפים למקום להפגין נגד "האלימות המשטרתית", כהגדרתם. מס' מפגינים פרצו לסניפי בנקים באזור כיכר רבין וניפצו שמשות. זאת יממה לאחר מעצרם של ליף ו-11 פעילים חברתיים אחרים. חלק מהמפגינים חסמו רחובות ראשיים במרכז תל-אביב, את נתיבי איילון לכיוון דרום, סמוך למחלף השלום.

כל הזכויות שמורות לקבוצת 'המחתרת' (1)

מאבטחים את בנק הפועלים שנפרץ, באדיבות 'המחתרת'

בסביבות השעה 9 בערב החלה ההפגנה האלימה שנמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה. במהלך ההפגנה נעצרו קרוב ל100 מפגינים. לטענת המשטרה, ביצעו המפגינים מעשי ונדליזם, שפכו פחי זבל, שברו שמשות של חמישה בנקים ברחבי תל-אביב. בכלל, טוענים במשטרה כי ההפגנה היא בלתי חוקית שמשתתפיה הפרו את הסדר וחסמו כבישים.

המפגינים צעקו סיסמאות נגד הממשלה, ביניהן: "ממשלה של מושחתים", "לוקחים מהעניים, נותנים לעשירים". הם נשאו שלטים עם הכיתובים: "אל תיגע בגופי, זכותי להשמיע את קולי", "שוטר יקר, אנא אל תפריע לאזרח בעת מילוי תפקידו", ועוד.

כל הזכויות שמורות לקבוצת 'המחתרת' (2)

מפקד מחוז ת"א ניצב אהרן אקסול, טען כי כבר בתחילת ההפגנה החלו המפגינים להתעמת בצורה אלימה עם השוטרים. "נמנענו מלהפעיל כוח והשתדלנו לאפשר את המחאה, למרות שמדובר במחאה בלתי חוקית", אמר המפקד לתקשורת"כשהגענו לרחוב אבן גבירול אותה קבוצה, שאני קורא לה לא קבוצה של צדק חברתי, אלא חבורת פורעים אלימה – החלה לשבור בנקים, נחצו פה כל הקווים האדומים האפשריים”.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו