Yonatan Sindel/Flash90

אילן ישועה מעיד: הראיון עם נתניהו שפורסם עם צנזורה והכתבה נגד אובמה

"ה'ליטוף' זה לראש הממשלה בדמות כתבה נגד ברק אובמה", הסביר העורך לשעבר של אתר וואלה! בעדותו בבית משפט. הוא הרחיב על סיפור הראיון עם נתניהו שפורסם רק אחרי שעבר עריכה של מקורב ראש הממשלה: "זה היה מגה אירוע מבחינתם, כמה ימים לפני בחירות"

היום הרביעי בשלב ההוכחות במשפט נתניהו נמשך היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. העד המרכזי, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, ממשיך בעדותו וסיפר על הלחצים שלטענתו הופעלו עליו בשביל סיקור אוהד לנתניהו.

במהלך העדות, הוצגה לישועה תכתובת מייל שנשלח אליו מזאב רובינשטיין והועבר גם לשאול אלוביץ'. ישועה הסביר: "הוא שולח לי לינק של כתבה על אובמה (כתבה ביקורתית על נשיא ארצות הברית לשעבר) של פוקס. אני עושה".

התובעת תירוש: "אתה רושם 'אני נותן ליטוף'. למי אתה נותן ליטוף?". ישועה: "ה'ליטוף' הוא לראש הממשלה בדמות כתבה נגד ברק אובמה. באותו זמן אובמה היה בעימות עם ראש הממשלה. אם זה צריך לרדת, זאת ידיעה לא טובה לראש הממשלה. אני נותן ליטוף ובמקביל מעדכן שידיעה שלילית (אחרת) תרד לפני 7:00 בבוקר".

התובעת תירוש: "כתבת 'מקל וגזר, אסור שיחשבו שאנחנו בכיס', מה המשמעות?". ישועה: "לאורך הדרך ניסיתי לשכנע שנוכל לשים גם ידיעות שליליות. ידיעה חיובית אני לא צריך להסביר. אמרתי שניתן את שניהם, שלא יחשבו שאנחנו בכיס". תירוש: "מי זה 'יחשבו'?". ישועה: "ראש הממשלה".

בעדותו סיפר בנוסף על הראיון שניהל דב גיל-הר עם נתניהו: "שבוע לפני הבחירות תואם ראיון לדב גיל-הר בבית ראש הממשלה. כשיצאו משם הצוות אמר שהראיון היה טוב ואח"כ התחלתי לקבל פניות מניר חפץ וגם משאול אלוביץ' שראש הממשלה כועס מאוד שהראיון היה עוין, לא נתנו לו לסיים תשובות, והצוות לא עמד בסיכומים".

"קיבלתי פניות מניר שראש הממשלה זועם, ושהיו סיכומים קודמים. היה לחץ כבד מאוד בעניין הזה, זה בא מכל הכיוונים. הייתה דרישה לא להעלות את הראיון בשום אופן ולעשות ראיון משלים. זה היה מגה אירוע מבחינתם, כמה ימים לפני בחירות. שלחתי לניר את החומר והוא העיר הערות, מה הוא רוצה לשנות. זה נמשך אל תוך הלילה. למחרת בבוקר, שלחתי את הראיון הערוך לניר והשבעתי אותו שזה לא ייצא החוצה כי זה לא דבר תקין שניתן למרואיין לערוך את הראיון של עצמו".

ישועה הסביר כי אין תקדים לכך שמבקשים עריכת ריאיון כזה. "כבר רצינו להוציא ביום השני את הריאיון", סיפר עד המפתח, "אבל דרך ניר ושאול הסבירו שאי אפשר לעשות את זה לפני התיקונים. בסוף הגענו לערב היום השני בידיעה על זה שיש ריאיון שבוצע על ידי וואלה עם ראש הממשלה".

"דלף החוצה ש'וואלה לא משדרת אותו עקב לחץ של ההנהלה'. זה פורסם בדה מרקר, אמרו לנו שזה הולך להתפרסם. לכן, אחרי שינויים, החלטנו לפרסם. אמרנו שדחינו את זה רשמית 'כי זה היה כאילו באמברגו'". תירוש: "זו הייתה הסיבה הנכונה?". ישועה: "הסיבה הייתה התנגדות שנשדר את הריאיון".

התובעת: "שאול כתב 'הקודקוד צלצל ולא נתן להשלים אף תשובה. צלצל פעם נוספת ופוחד מהעורך ומדב גילהר. הוא בהיסטריה. מי זה הקודקוד?". ישועה: "ראש הממשלה". תירוש: שאול אומר לך ולזאב רובינשטיין בקבוצה משותפת 'הכול יבוצע לבחירתם', ובהמשך אתה כותב בקבוצה 'או שיעלה ריאיון חיובי שביבי יאהב או שלא יעלה'. למה אתה מבטיח שאם הריאיון לא יהיה חיובי אתה לא תעלה אותו?". ישועה: "אלה ההוראות שקיבלתי. היה לחץ מטורף. זה שבוע לפני בחירות, והיה לחץ מטורף".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו