ישיבת ראשי הבלוק, ארכיון

רגב: "אנחנו מעריכים מאוד את החרדים, אף אחד לא יצליח לפרק את הגוש"

השרה רגב ל'חדשות JDN' על "שיחת החירום" בעיצומה של השבת: "אנחנו לא מקפידים קלה כבחמורה, אנחנו שומרי מסורת". אקוניס על כוונת כחול לבן להקים ממשלת מיעוט: "אף אחד לא יוכל להאשים הליכוד שלא הזהרנו מפני אפשרות כזאת"


השר אקוניס בפתח ישיבת הממשלה. צילום: חדשות JDN

השרה מירי רגב מהליכוד התייחסה במענה לשאלת 'חדשות JDN' ל"שיחת החירום" שקיים ראש הממשלה עם בכירי הליכוד בעיצומה של השבת: "ראש הממשלה מקיים שיחות, כמובן שמי ששומר שבת לא לוקח חלק בשיחות האלה, אנחנו לא מקפידים קלה כבחמורה, אמרנו את זה גם בעבר, אנחנו שומרי מסורת, אנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא, אני לפחות, אנחנו מעריכים מאוד את החרדים ואת השותפים שלנו, לכן אנחנו הולכים עם גוש אחד יחד, חמישים וחמישה, אף אחד לא יצליח לפרק אותנו".

בדבריה בפתח ישיבת הממשלה חזרה על טענות ראש הממשלה כי בכוונת 'כחול לבן' להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת: "מה שכחול לבן עשו עד היום, הם עסקו על הזמן בפירוקים וחיבורים, כדי לנסות לפרק את הגוש, במקום ללכת על הדבר האמיתי, למשא ומתן אמיתי עם הליכוד, הם באמת לא רוצים משא ומתן עם הליכוד, הם לא רוצים ממשלת אחדות, הם רוצים ממשלת מיעוט יחד עם אותם תומכי הטרור, אחמד טיבי ואיימן עודה".

לדבריה, "אני מאוד מוטרדת, אני מוטרדת בשביל עם ישראל, אני מוטרדת מזה ששלושה רמטכ"לים, שני שר ביטחון, מוכרים את ביטחון המדינה לטובת תומכי טרור ומעודדי טרור כמו אחמד טיבי ואיימן עודה. זה אומר שלא באמת מדינת ישראל מעיינת אותם, אלא הכיסא מעניין אותם. ברגע שהם החליטו ללכת לממשלת מיעוט בתמיכת אחמד טיבי ואיימן עודה, אותם רמט"כלים לשעבר ושרי ביטחון לשעבר, יורקים בפני המשפחות השכולות, ויורקים בפני חיילי צה"ל, מפקדי צה"ל".

עוד הוסיפה כי, "אני מזכריה להם שאלה, אחמד טיבי ואיימן עודה קראו לרמטכ"לים לשעבר פושעי מלמחמה, וקוראים גם היום לחיילי צה"ל פושעי מלחמה. זה מטריד מאוד בעיני, אני מקווה שהציבור מבין, אותם אלה שתמכו בכחול לבן וליברמן, מבינים שמה שאמרנו לפני הבחירות – זה מה שקורה היום, הם הולכים לממשלת מיעוט יחד עם אותם אלה שתומכי טרור, מעודדי מחבלים, רק בשביל הכסא שלהם, רק כדי להפיל את הימין, אידיאולוגיה אין כאן, כיסאולוגיה יש כאן".

השר אופיר אקוניס אמר כי, "כפי שאמרתי לכם בערב מערכת הבחירות וגם אחרי ה-17 בספטמבר, איננו משנה את עמדתי, כחול לבן בריצת עמוק לממשלת מיעוט עם הסיעה הערבית המשותפת משמאלה הקיצוני של המפה הפוליטית ועם ישראל ביתנו עם מה שהיה פעם הימין הקיצוני, לשיטתם. אני חושב שהדבר הזה מסוכן לישראל, מסוכן לאזרחי ישראל, הוא מסוכן לביטחון ישראל, זה הדבר העיקרי שממשלה אמונה עליו, ביטחונם של אזרחי ישראל".

"איך אפשר לעלות על הדעת קואליציה משותפת עם חברי כנסת, שלפני ארבע או חמישה ימים עמדו במרכז תל אביב וגינו את מה שהם מכנים לשיטתם 'רצח' המחבלים, חברת הכנסת איידה תומה סולימאן, חבר הכנסת טיבי, חבר הכנסת איימן עודה, מי מעלה על דעתו ממשלה שכזאת, עם הרשימה המשותפת מצד אחד, עם ישראל ביתנו מהצד השני. אף אחד לא יוכל להאשים הליכוד, את ראש הממשלה או אותי, שלא הזהרנו מפני אפשרות כזאת, והנה היא באה", דברי אקוניס.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו