הדס פרוש / פלאש 90

מנסור עבאס: "נתניהו ביקש את תמיכת הערבים לממשלת מיעוט של הימין"

על רקע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, ח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפת חושף כי נציגים מטעם הליכוד פנו לרשימה המשותפת בניסיון לקבל את תמיכתם ליצירת גוש חוסם לממשלת מיעוט של הימין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס חושף הבוקר (ראשון) כי נציגים מטעם הליכוד פנו לפני פיזור הכנסת ה-21 לרשימה המשותפת, בניסיון לקבל את תמיכתם ליצירת גוש חוסם לממשלת מיעוט של הימין. "נתניהו התלבט בין כמה אופציות, להקים ממשלה עם 60 ח"כים או לפזר את הכנסת ובסופו של דבר הוא הלך לכיוון של פיזור הכנסת, כי חשב שבחירות נוספות יתנו לו הזדמנות להקים ממשלה בלי תמיכה של מפלגה ערבית". את הדברים אמר עבאס בראיון 'לגלי צה"ל'.

עבאס נשאל אם הרשימה המשותפת תבחר לתמוך בממשלת מיעוט של בני גנץ, אך הבהיר כי הסיעה מורכבת עם מפלגות בעלות עמדות שונות. "אם נקבל פניה מסודרת אנחנו נדון בה. ברור שלפחות בשלב הזה, אנחנו לא מחפשים מתווה שבו נהיה חלק מהממשלה".

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון נמתח חבר הכנסת לשעבר ממפלגת רע"ם, עבד אל-חכים חאג' יחיא, ואמר ברדיו קול חי כי עבאס קיים שיחות עם נתן אשל ועם מיקי זוהר מהליכוד. את הדברים אישר גם אז מנסור לעיתון "הארץ".

בתוך כך , אמש דווח כי ראשי כחול לבן סיכמו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להאיץ את המגעים לכינונה של ממשלת מיעוט בתמיכת חברי כנסת מהרשימה המשותפת. ראש הממשלה פרסם סרטון בו קרא לראשי 'כחול לבן' להתעשת מכוונתם להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, אותו טוען נתניהו שהחליטו להקים: "יש פה טלפון אדום. ערב-ערב הוא מצלצל. אומרים לי: ראש הממשלה, צריך לתקוף כאן. צריך לתקוף שם. ומה אני אגיד, רק רגע, אני צריך לבדוק עם איימן עודה? אני צריך לבדוק עם אחמד טיבי?"

עוד הוסיף ראש הממשלה כי, "מישהו מעלה על הדעת דבר כזה שלא היה בתולדות ישראל, דבר שיפקיר את ביטחון ישראל, דבר שיהווה סיכון קיומי ומיידי למדינת ישראל וסטירת לחי לדמוקרטיה הישראלית, בפרצופם של אזרחים שנתנו את כולם ל״כחול לבן״. הם היו נותנים לו חמישה מנדטים אם הוא היה אומר דבר כזה, גם זה לא".

"לכן אני קורא לגבי אשכנזי ולבוגי יעלון – אתם הייתם במדים. אתם הייתם רמטכ״לים. דברו עם בני גנץ שגם הוא היה רמטכ״ל ותזכירו לו שאלה שאתם רוצים שיהיו שותפים שלכם, שהממשלה שלכם תהיה תלויה בהם, הם רצו להעמיד אתכם – כמו את שאר חיילי צה״ל – לדין כפושעי מלחמה. יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה. דברו איתו, התעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה ביחד", דברי נתניהו.

שרת התרבות מירי רגב אמרה 'לחדשות JDN' בפתח ישיבת הממשלה כי בכוונת 'כחול לבן' להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת: "מה שכחול לבן עשו עד היום, הם עסקו על הזמן בפירוקים וחיבורים, כדי לנסות לפרק את הגוש, במקום ללכת על הדבר האמיתי, למשא ומתן אמיתי עם הליכוד, הם באמת לא רוצים משא ומתן עם הליכוד, הם לא רוצים ממשלת אחדות, הם רוצים ממשלת מיעוט יחד עם אותם תומכי הטרור, אחמד טיבי ואיימן עודה".

לדבריה, "אני מאוד מוטרדת, אני מוטרדת בשביל עם ישראל, אני מוטרדת מזה ששלושה רמטכ"לים, שני שר ביטחון, מוכרים את ביטחון המדינה לטובת תומכי טרור ומעודדי טרור כמו אחמד טיבי ואיימן עודה. זה אומר שלא באמת מדינת ישראל מעיינת אותם, אלא הכיסא מעניין אותם. ברגע שהם החליטו ללכת לממשלת מיעוט בתמיכת אחמד טיבי ואיימן עודה, אותם רמט"כלים לשעבר ושרי ביטחון לשעבר, יורקים בפני המשפחות השכולות, ויורקים בפני חיילי צה"ל, מפקדי צה"ל".

עוד הוסיפה כי, "אני מזכירה להם שאלה, אחמד טיבי ואיימן עודה קראו לרמטכ"לים לשעבר פושעי מלמחמה, וקוראים גם היום לחיילי צה"ל פושעי מלחמה. זה מטריד מאוד בעיני, אני מקווה שהציבור מבין, אותם אלה שתמכו בכחול לבן וליברמן, מבינים שמה שאמרנו לפני הבחירות – זה מה שקורה היום, הם הולכים לממשלת מיעוט יחד עם אותם אלה שתומכי טרור, מעודדי מחבלים, רק בשביל הכסא שלהם, רק כדי להפיל את הימין, אידיאולוגיה אין כאן, כיסאולוגיה יש כאן".

השר אופיר אקוניס אמר כי, "כפי שאמרתי לכם בערב מערכת הבחירות וגם אחרי ה-17 בספטמבר, איננו משנה את עמדתי, כחול לבן בריצת עמוק לממשלת מיעוט עם הסיעה הערבית המשותפת משמאלה הקיצוני של המפה הפוליטית ועם ישראל ביתנו עם מה שהיה פעם הימין הקיצוני, לשיטתם. אני חושב שהדבר הזה מסוכן לישראל, מסוכן לאזרחי ישראל, הוא מסוכן לביטחון ישראל, זה הדבר העיקרי שממשלה אמונה עליו, ביטחונם של אזרחי ישראל".

"איך אפשר לעלות על הדעת קואליציה משותפת עם חברי כנסת, שלפני ארבע או חמישה ימים עמדו במרכז תל אביב וגינו את מה שהם מכנים לשיטתם 'רצח' המחבלים, חברת הכנסת איידה תומה סולימאן, חבר הכנסת טיבי, חבר הכנסת איימן עודה, מי מעלה על דעתו ממשלה שכזאת, עם הרשימה המשותפת מצד אחד, עם ישראל ביתנו מהצד השני. אף אחד לא יוכל להאשים הליכוד, את ראש הממשלה או אותי, שלא הזהרנו מפני אפשרות כזאת, והנה היא באה", דברי אקוניס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקר אסור להאמין לשקרים האלה .לא היה ולא נברא

אשרי המאמין.
זה כמו להאמין שסבא של מנסור עבאס לא היה קוף. זה פשוט לא יתכן.
עכשיו ברצינות – בילבולי מוח.

פעם עבדתי עם אחד בשם ישראל אטיאס.
הוא עשה עבודת ריפוד אצל ערבי בשליש מחיר והוא היה מחוייב לזמן לספק את העבודת ריפוד.
וכמובן לא צריך לנחש שלא עמד בזמן הערבי.
ישראל מאד כעס ואני שמעתי את בשיחה בדיבורית הרכב.
אמר לו ישראל לערבי בעצבים "אמר לי פעם ערבי שלערבי גם 70 שנה בקבר אל תאמין לו"
והערבי צחק עליו ואמר לו "ושני מטר בטון מזויין".
להאמין לערבי הזה שביבי רצה אותו זה אפילו לא מצחיק אותי.

אני משום מה מאמין לערבי יותר מלנתניהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture