סקר ראשון אחרי האיחוד בימין: תיקו בין גוש הימין לגוש השמאל

סקר ראשון אחרי האיחוד בימין: תיקו בין גוש הימין לגוש השמאל

הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונועם התאחדו לריצה משותפת ויחדיו מצליחים לעבור את אחוז החסימה עם 5 מנדטים • מנגד, כחול לבן של בני גנץ נעלמת מהמפה הפוליטית • יש עתיד ממשיכה להוביל על פני תקווה חדשה • כל נתוני הסקר

היום (חמישי) הוא היום האחרון להגשת הרשימות. סקר המתפרסם הבוקר ברדיו 103, הסקר הראשון אחרי האיחוד בין הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונועם, מעלה כי קיים תיקו בין גושי הימין והשמאל.

מתוצאות סקר 'פאנלס פוליטיקס' שנערך על ידי מנחם לזר עולה כי הליכוד בראשות נתניהו שומרת על מקומה כמפלגה הגדולה ביותר ומובילה את הרשימה ועם 29 מושבים בכנסת. יש עתיד ממשיכה במגמת ההתחזקות עם 17 מנדטים, ומתייצבת כמפלגה השנייה בגודלה.

תקווה חדשה בראשות גדעון סער ששואפת להוות אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו, עדיין ממוקמת כמפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים. אחריה, ימינה של נפתלי בנט שגם הוא הודיע על התמודדות לראשות הממשלה, עם 11 מנדטים.

הרשימה המשותפת עם 10, ישראל ביתנו עם 8, ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, העבודה עם 6, איחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים ומפלגת מרצ אף היא עם 5 מנדטים.

כל שאר המפלגות, לרבות כחול לבן של בני גנץ, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה והישראלים של רון חולדאי, לא עוברות את אחוז החסימה.

מנחם לזר שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג, מגישי תכנית ברדיו 103 על תוצאות הסקר, ואמר: "יש הישג למחנה הימין לבנימין נתניהו בכך שקולות הימין לא ילכו לפח. לכל המחנה הזה יש את הזיכרון של בחירות 2019 מועד א' כאשר הימין החדש היה על סף מעבר עם 1,440 קולות חסרים. יש כאן בשורה עבורם, לא ילכו כנראה קולות לפח. מנגד, זה בקלות יכול לרדת מתח לאחוז החסימה".

באשר לכוח הפוליטי שיש לבנט, הסביר: "זו תקופה לא קצרה שנפתלי בנט הוא ממליך המלכים, בין השאר בגלל שלא אומר 'אני לא אלך עם בנימין נתניהו בשום קונסטלציה שהיא', כפי שאומר גדעון סער. לכן, בנט מיצב עצמו במקום של מפלגת הציר של הפוליטיקה הישראלית".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שמעניין למרות שעם בנט יש ממשלת ימין למרות זות ממשחים להצביע לו ולא חוששים שילך עם נתניהו

וגם לימין כן יש ממשלה ליכוד 29 בנט 11 ג 8 שס 8 האיחוד הלאומי 5 61

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו