Yossi Zeliger/Flash90

סקר: המפלגות שנחלשו ואלו שנמצאות בסיכון ליפול אל מתחת לאחוז החסימה

הפך למגמה: סקר מנדטים נוסף מלמד כי מפלגת ימינה מקבלת יותר קולות ממפלגת תקוה חדשה • לפי נתוני הסקר, בעקבות העובדה שיש 4 מפלגות סביב אחוז החסימה, הן אלו שיכריעו בסופו של דבר את תוצאות הבחירות, בשאלה מי מהן תצליח - ומי תיכשל

סקר מנדטים שערך עבור חדשות 12 מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, מלמד כי 13 ימים לבחירות, יש 4 מפלגות הנעות סביב אחוז החסימה. 3 צמודות מעליו, ואחת מתקרבת לאחוז החסימה מלמטה.

לפי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד עם 28 מנדטים ויש עתיד במקום השני עם 19 מנדטים. בהמשך למגמה בסקרים האחרונים, גם כאן ימינה במקום השלישי עם 13 מנדטים ואילו תקוה חדשה במקום הרביעי עם 11 מנדטים.

הרשימה המשותפת עם 9 מנדטים, ש"ס עם שמונה ויהדות התורה עם 7 מנדטים. גם ישראל ביתנו מקבלת לפי סקר זה 7 מנדטים, ואחריה ברשימה מפלגת העבודה עם 6 מנדטים.

בסקר, יש 4 מפלגות סביב אחוז החסימה. כחול לבן, מרצ והציונות הדתית שמקבלות 4 מנדטים לכל אחת מהמפלגות, ואילו רע"מ מתחת לאחוז החסימה אך עם 3.1 אחוזי תמיכה.

הפרשן עמית סגל הסביר כי הסקר ממחיש עד כמה למפלגות הקטנות יהיה תפקיד מכריע בשאלה איך יוכרעו הבחירות. לפי הנתונים, 4 מפלגות מתנדנדות סביב אחוז החסימה – ונפילה של אחת מהן או יותר, צפויה לשנות את התמונה כולה.

שאלה נוספת בדקו את המשיבים לסקר, האם יש בכוונתם להצביע בבחירות לכנסת, כלומר האם הם בטוחים או חושבים שאכן יילכו להצביע ביום הבחירות ב-23 במרץ – ומהנתונים עולה שהימין סוגר פער היסטורי בכוונתו להצביע, בהשוואה למרכז-שמאל.

בקרב גוש הימין-חרדים, 72% השיבו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו – ובקרב הגוש שמתנגד לנתניהו, 73% השיבו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו. בקרב מצביעי ימינה – 65% אמרו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו – ו-61% מתומכי המפלגות הערביות השיבו כך.

בחלוקה לפי מפלגות: 82% מתומכי מרצ מתכוונים לבוא להצביע, 72% מתומכי יש עתיד, 78% מתומכי הציונות הדתית וכחול לבן, 75% ממי שמתכוונים להצביע למפלגת העבודה ויהדות התורה, 72% ממצביעי הליכוד ו-70% ממי שמתכוון להצביע לש"ס.

המפלגות שבתחתית הרשימה כשבוחנים את כוונת ההצבעה של תומכיהן: 69% לרע"מ, 66% לתקווה חדשה של סער, 65% לימינה של בנט, 60% לרשימה משותפת ורק 59% מקרב מי שאמר שיצביע לישראל ביתנו בטוח או חושב שיבוא להצביע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו