הח"כים החרדיים שבו לוועדת שקד

הרב מאיר פרוש והרב אריאל אטיאס הופיעו בוועדת שקד המקיימת כעת דיון על המכסות לגיוס חרדים | המטרה: למנוע את קביעת המכסות בחוק.

אחרי שהחרימו בקול רעש גדול את דיוני ועדת שקד בעקבות ההחלטה להטיל סנקציות פליליות על לומדי התורה, שבו הערב הח"כים הרב מאיר פרוש והרב אריאל אטיאס להשתתף בדיוני הוועדה.

מקורות ביהדות התורה אומרים ל-JDN, כי הרב מאיר פרוש התייעץ עם מועצת גדולי התורה שהנחתה אותו לשוב לדיוני הוועדה. כך גם התייעץ הרב אריאל אטיאס עם מועצת חכמי התורה של ש"ס, והuנחה באופן דומה.

הסיבה לחזרתם של שני החברים החרדיים בוועדת שקד, טמונה בכך שבין חברי הוועדה החילונים קיימת מחלוקת בנושא קיבעת המכסות לגיוס חרדים לצבא.

ח"כ עופר שלח מיש עתיד, יחד עם נציג ישראל ביתנו ונציגי התנועה וקדימה, עשו יד אחת כדי להעביר החלטה לפיה המכסות לגיוס חרדים ייקבעו בחוק עצמו ולא תהיינה נתונות לשינוי של הממשלה או שר הביטחון. לעומת זאת ח"כ הגב' שקד מעוניינת להותיר את נושא המכסות להחלטת הממשלה שעשויה להשתנות מפעם לפעם, וכך גם ח"כ גילה גמליאל הממלאת את מקומו של ח"כ צחי הנגבי השוהה בחו"ל.

אי הופעתם של הח"כים החרדיים אתמול העניקה לארבעת הח"כים המזוהים עם הסיעות האנטי חרדיות רוב אוטומטי, ואתמול הם ביקשו להעביר החלטה בנוגע למכסות. ח"כ שקד דחתה את ההצבעה להיום והציעה לח"כים החרדיים לשוב לוועדה כדי הפחית את חומרתו של החוק שמנסחת הוועדה.

התקווה היא כי ח"כ גמליאל אכן תצביע נגד עמדתו של לפיד, וכך יחד עם שקד והח"כים החרדים היא תמנע את החרפת החוק.

מלבד עצם קביעת המכסות שעומדת על הפרק, קיימת מחלוקת בין הנציגים החילונים גם לגבי השאלה האם חרדים שיגיעו להתגייס אך לא יגויסו מסיבות שונות כמו החלטת שר הביטחון שלא לגייס אותם או אי כשירות רפואית, יחשבו לצורך מילוי המכסות או לא. הח"כים החרדיים מקווים שהם יצליחו להביא לכך שהחוק שינוסח יהיה בסופו של דבר מרוכך יותר מכפי שהיה רוצה יאיר לפיד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו