הנשיא ריבלין מציג: סובלנות לערבים, תקיפות מול חרדים

באותו שבוע שהנשיא מצא לנכון להתערב נגד חוק המואזין, הוא מציע לאפשר תחבורה ציבורית בשבת תוך כפייה חילונית מסוכנת לעתידה היהודי של המדינה • מנשיא של כולם הפך ריבלין לרודף עוד כותרת תקשורתית • לפחות מצא לנכון להתנצל בסוף • טור דעה

"מדוע שעוצמת המואזין בשעות הלילה המאוחרות יידון ברמה הלאומית, ולא יוסדרו באמצעות פתרונות אזוריים? הרי ממילא ברור שכאשר עוצמת המואזין היא שאלה לאומית, אנו נגררים למשחק סכום אפס ידוע מראש בין 'מדינת ישראל' ל'מדינת אום אל פאחם".

משפט זה לא נאמר על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין. משום מה, הוא אינו מוטרד מהעובדה שבשל ההכרזה הדתית של המוסלמים שנתם של היהודים מופרעת. ריבלין הרבה יותר מוטרד מהעובדה שההלכה היהודית מפריעה לאי אלו אנשים לבלות.

"מדוע שהסדרי התחבורה הציבורית בשבת יידונו ברמה הלאומית, ולא יוסדרו באמצעות חברות ופתרונות אזוריים? הרי ממילא ברור שכאשר תחבורה ציבורית בשבת היא שאלה לאומית, אנו נגררים למשחק סכום אפס ידוע מראש בין 'מדינת תל אביב' ל'מדינת בני ברק".

על המשפט הזה חתום ראובן ריבלין, נשיאה של מדינת ישראל. מדינה שבהגדרתה היא יהודית ודמוקרטית. אותו אדם, באותו שבוע בו יצא להגן על קיום מנהג מוסלמי, מנהג שיכול להתקיים בעוצמה נמוכה יותר – יצא גם נגד קיום ההלכה היהודית.

למען הקורא ראובן, הנה מעט סדר בדברים: אף חרדי אינו כופה על אף חילוני לשמור שבת. כמובן, כולנו מקווים ומייחלים ליום בו יאיר ה' את עיני הטועים והם יתחילו לשמור את מצוות התורה, אך הדבר אינו נעשה בכפייה. מה כן? סטטוס קוו.

הסטטוס קוו הנהוג היום בישראל ביום השבת, הוסכם עוד לפני הקמת המדינה, בימי המנדט הבריטי. המטרה אינה מניעת חילולי השבת על ידי היהודים שאינם שומרים מצוות לעת עתה, אלא הרצון למציאת נוסחה משותפת בלי כפייה של אף צד על רעהו.

במדינה הקוראת לעצמה יהודית, יש צורך בשמירת השבת בפרהסיה. עצוב שדווקא נשיא שנבחר בתמיכת הנציגות החרדית שנחשב לנשיא מסורתי יותר, מעוניין לפרוץ את הסכמות הסטטוס קוו ולאפשר כפייה חילונית, המסוכנת לעתידה היהודי של המדינה.

היום התנצל הנשיא. טוב שהתנצל, אך עדיף היה לו היה חוזר בו מדבריו. אינו דומה התנצלות האומרת כי השתמש בנוסח מוטעה, להתנצלות והבהרה כי מוטב היה לו הדברים לא היו נאמרים כלל. לא משנה באילו להטוטי מילים ישתמש ריבלין, אסור לפרוץ את חומת הסטטוס קוו ולגרום לגל חילולי שבת בישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ידוע שהחילונים מזלזלים בו להחריד, והוא בעצמו קרא בכנסת טוקבקים מחרידים נגדו, אז את ליטרת הכבוד האבוד שלו , הוא עושה על הגב של הדת, הוא רק שכח שבסופו של יום התורה תובעת את עלבונה.

התנהלותו של ריבלין, היא מחמאה עבורנו.
התנגדותו לחוק המואזין, היא מכיון שהוא יודע שעם הערבים מסוכן להתחיל. בשביל ווליום גבוה כן או לא הם יכולים לשפוך דם.
עם החרדים לא אכפת לו להתחיל, הוא יודע שהם לא יעשו שם דבר חוץ מלהתעצבן.
וזה ההבדל בין ישראל לעמים!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו