צילום: ויקיפדיה

משבר החומה בגבול מקסיקו: הממשל האמריקני מושבת חלקית

כ-800,000 עובדי ממשל ייצאו לחופשה כפויה ללא שכר, לאחר שנציגי המפלגות בקונגרס לא הצליחו להגיע לפשרה תקציבית בנוגע למימון בניית החומה - הנאמדת ביותר מחמישה מיליארד דולר. טראמפ: "אין ביכולתנו לעשות דבר - זקוקים לקולות הדמוקרטים"

הממשל האמריקני מושבת באופן חלקי החל מהיום, לאחר שלא נמצא הרוב הדרוש בסנאט שיסכים לתמוך בדרישה שהעלה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – להקצות חמישה מיליארד דולר לבניית גדר בגבול עם מקסיקו. ישיבת הקונגרס ננעלה חמש שעות לפני המועד האחרון בלי שנערכה הצבעה בנושא.

המשמעות היא כי החל מהלילה, חלק מפעילות הממשל אינה מתוקצבת ולפיכך אין כסף לממן את פעילות אותם משרדים ממשלתיים, לרבות משכורות וכל פעילות שוטפת אחרת. ההחלטה משפיעה על כ-800 אלף עובדים בתשעה משרדים ממשלתיים: 380 אלף עובדים יוצאו לחופשה כפויה, ו-420 אלף עובדים חיוניים שיעשו את עבודתם לא יקבלו שכר עד שיאושר תקציב להמשך מימון פעולת הממשל.

הלילה העלה הנשיא לחשבון הטוויטר שלו תמונה עם תרשים מעודכן של הגדר אותה הוא מבקש לבנות בגבול. "זה העיצוב של מחסום עמודי המתכת שיהיה אפקטיבי לחלוטין ובאותו הזמן יפהפה!", צייץ טראמפ. בתרשים נראה מחסום העשוי עמודי מתכת עם קצה מחודד. בסרטון שהעלה הלילה לחשבון הטוויטר שלו, האשים הנשיא האמריקני את הדמוקרטים בהשבתת הממשל והדגיש את חשיבות בניית החומה בגבול. הוא אף איים בהשבתה ארוכה אם לא יושג המימון שהוא דורש. עם זאת, טראמפ הביע תקווה שההשבתה לא תימשך זמן רב.

בשבועות האחרונים איים הנשיא טראמפ כי אם התקציב לא יכלול 5 מיליארד דולר לבניית החומה בגבול מקסיקו – ישבית את הממשל. בשבוע שעבר ערך טראמפ פגישה בדלתיים סגורות עם שני המנהיגים הדמוקרטים בקונגרס ואיים עליהם שאם הקונגרס, שנמצא כעת בידי הדמוקרטים, לא יממן את הבטחת הבחירות שלו לבנות חומה בגבול עם מקסיקו, הוא ישבית את הממשל הפדרלי.

הדמוקרטים הבהירו כי לא יסכימו להקצות את הסכום לבניית הגדר בגבול, וטענו כי ישנם פתרונות טכנולוגיים אחרים שעדיפים וזולים יותר מאשר לבנות חומה. "כפי שאמרנו לנשיא טראמפ לפני שבוע, הוא לא ישיג 60 קולות בסנאט (הרוב הדרוש לאשר תקציב, ע"נ) ואפילו לא 50", אמר מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר. עוד הוסיף שומר שהדמוקרטים מוכנים להמשיך בדיונים על הצעות תקציב שלא כוללות מימון לבנית הגדר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחחח חשב אם הוא יעזוב ולא יגבה את עם ישראל .
ימשיך ללכת לו חלק ,זה רק התחלת הקשיים שלו.
הצליח נגד כל הסיכויים בגלל שצידד תמיד לטובת ישראל.
עכשיו שכח או לא הרגיש בזה מלכתחילה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו