Yonatan Sindel/Flash90

אישום נגד אזרח אמריקאי פעיל חיזבאללה: "ניסה לרצוח מרגל ישראלי"

אזרח אמריקני מואשם בריגול עבור חיזבאללה, לאחר שחשף נקודות חולשה של יעדים מרכזיים בארה"ב בכדי לסייע בתקיפתם ו"גרימת הרס רב ככל הניתן". בתחילת שנות ה-2000 אף ניסה לרצוח מרגל ישראלי, הפעולה נמנעה בנס לאחר שאקדחו לא ירה

התביעה בארצות הברית הגישה הלילה (בין חמישי לשישי) כתב אישום נגד אלכסיי סאאב, תושב מוריסטאון שבניו ג'רזי בן 42, בגין סיוע לחיזבאללה. על פי כתב האישום הוא "התמקד בחולשות מבניות של אתרים כדי לגרום להרס הרב ביותר". החשוד חשף יעדי תקיפה אפשריים בארה"ב, בהם פסל החירות ואנדרטת לינקולן, ואף ניסה בעצמו לרצוח מרגל ישראלי בשני מקרים בתחילת שנות ה-2000.

עוד נכתב בכתב האישום כי סאאב הצטרף לשורות חיזבאללה בשנת 1996 בלבנון, שם תצפת ודיווח על גם כוחות ישראלים. בכתב האישום מתוארים ניסיונותיו של החשוד לרצוח מרגל ישראלי בלבנון בשנת 2003 וב-2005. באחד הניסיונות הוא ניסה לירות לעבר רכבו של המרגל לכיוון מושב הנהג – אך האקדח לא ירה.

התובעים הפדרליים סיפרו כי סאאב הוכשר לבנות מטעני נפץ ואומן בירי בכלי נשק שונים, בהם AK-47 ו-M16, ואף נמצאו תרשימים של פצצות שבנה. עוד טענו אנשי התביעה כי סאאב המשיך לקבל הכשרה בלבנון.

לפי כתב האישום סאאב סקר עשרות מיקומים בעיר ניו יורק, בהם הבורסה, בניין ארה"ב, פסל החירות, מרכז רוקפלר, שדות תעופה מקומיים, מנהרות וגשרים במטרה לבצע במקומות אלו פיגועים. כמו כן ערך פעולות דומות גם בוושינגטון ובבוסטון, שם היעדים כללו את המרכז הפרודנציאלי בבוסטון, גבעת הקפיטול ואת אנדרטת לינקולן בוושינגטון. "הוא התמקד בחולשות המבניות של מיקומים שהוא בחן, כדי לקבוע כיצד מתקפה עתידית עלולה לגרום להרס הרב ביותר, דיווחיו לארגון הג'יהאד האסלאמי כללו את החומרים המשמשים לבניית יעד מסוים וכמה קרוב ניתן להגיע למטרה".

התביעה הפדרלית הגישה את כתב האישום בין היתר בגין מתן תמיכה מהותית לארגון טרור, קבלת אימונים מארגון טרור זר, רכש בלתי חוקי והתאזרחות כדי לסייע במעשה טרור בינלאומי. אישום ההתאזרחות הבלתי חוקית נובע מנישואין מזויפים, אולם הרשויות הפדרליות ציינו כי סאאב טוען שהנישואין "לא נועדו להשיג הטבת הגירה". סאאב נכנס לארה"ב בשנת 2000 והגיש בקשה לאזרחות בשנת 2005, כששלוש שנים לאחר מכן הפך לאזרח אמריקני.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו