צרפת מאיימת? "איננו רוצים לעבור למצב של סנקציות"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד קיים היום מסיבת עיתונאים יחד עם ראש ממשלת איטליה במהלכה אמר: "איננו רוצים לעבור למצב של סנקציות". בלשכת נתניהו לא מתרגשים למרות הגינויים בעולם ומבהירים: "ההחלטה לא תשתנה".

במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה היום (שני) אחר הצהריים, אמר נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי הוא לא מעוניין להתחיל לחשוב על הטלת סנקציות על ישראל בעקבות ההודעה בסוף השבוע האחרון על הכוונה לבנות 3,000 יחידות דיור נוספות מעבר לקו הירוק.

קרא עוד:

[postim]

מסיבת העיתונאים התקיימה ב'ליון' בהשתתפות ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי. אמירתו של הולנד שאגב הינו המנהיג הבכיר ביותר שמתבטא בנושא הבוער בקולו ולא תחת מעטה של מקורבים וגורמים כאלה או אחרים, באה על רקע זימונם של שגרירי ישראל לשיחות הבהרה במספר מדינות בעולם ביניהם, פריז, לונדון ומדריד.

בדבריו, אמר הולנד: "איננו רוצים לעבור למצב של סנקציות, אנחנו ממוקדים יותר בעשיית מאמצי שכנוע", הולנד סיפר על ניסיונותיה הרבים של פריז לאלץ את ישראל לחזור בה מהתוכנית לבנות 3,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק ובכך למנוע רצף טריטוריאלי במהלך הבנייה העתידית של מדינה פלסטינית.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו הגיבו לגל התגובות הזועמות בעולם נגד ההחלטה ונמסר כי "ישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים החיוניים שלה גם מול לחצים בינלאומיים ולא יהיה שינוי בהחלטה שהתקבלה. ההליכה החד צדדית של הפלסטינים לאו"ם היא הפרה בוטה ויסודית של ההסכמים שהקהילה הבינלאומית ערבה להם. לא צריך להתפלא שישראל לא ישבה בחיבוק ידיים מול הצעדים הפלסטיניים החד-צדדיים. לגבי צעדים נוספים מדינת ישראל תפעל לפי התנהגות הפלסטינים. אם הם ימשיכו בצעדים החד צדדיים, ישראל תפעל בהתאם".

כאמור, ההחלטה הישראלית גררה גינויים נרחבים ברחבי העולם. מספר מדינות זימנו את שגרירי ישראל לשיחת מחאה והבהרה. בבריטניה אף הודיעו הבוקר כי ידונו בהחזרת השגריר מישראל וכן בהשעיית הסכמי הסחר עם ישראל. דיווח שהתקבל ברשת "סקיי ניוז".

משרד החוץ הבריטי פירסם הודעה בה נאמר: "אנו מגנים את החלטת ממשלת ישראל לבנות 3,000 יחידות דיור חדשות ולהפשיר בנייה בשטח E1. זה מאיים על קיומו של פתרון של שתי מדינות. קראנו לממשלת ישראל לבטל את ההחלטה הזאת. כל החלטה על צעדים שיתקבלו על ידי בריטניה תלויה בתוצאת השיחות שלנו עם ממשלת ישראל ועם השותפים הבינלאומיים כולל ארצות הברית והאיחוד האירופי".

שרת החוץ האירופית, קתרין אשטון אמרה בתגובה להחלטה כי מדובר ב- "צעד אסטרטגי הפוגע בציפיות למדינה פלסטינית בת-קיימא בעלת רצף טריטוריאלי עם ירושלים כבירה משותפת לה ולישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוא נראה הדירות עומדים מוכנים לגור בהם
לדעתי זה סתם שביבי מתגרה באומות….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו