מרקל דרשה מאובמה הסברים לציתות שיחותיה

הסאגה התקשורתית בעקבות הדיווחים כי כוחות הביון האמריקאים צותתו לשיחותיה האישיות של הקנצלרית מרקל, מסרבת לדעוך • שר ההגנה הגרמני אמר כי "אם יתבררו כי הדיווחים נכונים, זו תהיה סיטואציה רעה מאוד" אך מיהר להדגיש כי "האמריקאים היו תמיד ויישארו לעולם חברים טובים של גרמניה" • בעקבות הדיווחים זומן שגריר ארה"ב בברלין לבירור

בעקבות הדיווחים שלפיהן צותת ה-NSA -סוכנות הביון האמריקאי, לשיחותיה האישית של קנצלרית גרמניה, הגב' מרקל. אומר היום תומאס דה-מייזיר, שר ההגנה הגרמני, כי באירופה לא יכולים לשוב לסדר היום, ולהמשיך לנהל את יחסיה עם וושינגטון כרגיל.

קרא עוד:

[postim]

"אם אכן הדיווחים נכונים זה יהיה רע מאוד", אמר תומאס דה-מייזיר אך מיהר לציין ולהדגיש כי האמריקאים "היו תמיד ויישארו לעולם החברינו הטובים ביותר, והיחסים יישארו יציבים". בתשובה לשאלה שנשאל אודות ההשפע על יחסי הצדדים אמר: "לא נוכל לחזור לעסקים כרגיל, יש גם האשמות שמגיעות מצרפת בעניין".

בנוסף, זומן שגרירה של וושינגטון בברלין ע"י שר החוץ הגרמני לשיחת נזיפה, זאת בעקבות בעקבות החשדות החמורים. הפגישה בין השניים צפויה להתקיים במהלך היום, שם יציג לפני השגריר את עמדתה של גרמניה בנושא". עד כה טרם נמסרה תגובה.

המקרה שגורר סאגה תקשורתית, נחשפה אמש (ד') בעת שממשלת גרמניה הודיעה כי בידם מידעשלפיו סוכנות הביון של ארה"ב האזין לשיחותיה של הקנצלרית מרקל.

לאחר שקיבלה מרקל את המידע, התקשרה אל הנשיא ארה"ב ברק אובמה ודרשה ממנו הסברים מיידים בנושא. לפי הודעת הממשלה הגרמנית,

בעקבות החשדות, יצאה אמש קריאה של מחוקקים באירופה, בה הם קוראים להשעות הגישה של ארה"ב למאגרי הנתונים הפיננסים העולמיים בבלגיה. לפיהם אמריקה מצותת לשיחות של בכירים באיחוד, לא רק בגלל בהקשר בטרור.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו