פרשייה: רומני הורה להאכיל בטריפות קשישים יהודיים

המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב הורה לקצץ כחצי מליון דולר שנועדו לאספקת אוכל כשר לאוכלוסיית הקשישים הנזקקים במסצ'וסטס • רומני: המצב הכלכלי היה קטסטרופלי, לא היה מנוס • הייקינד: "הנקמה תהיה בפלורידה"

לאחר הנפילה באייווה, נחשפת כעת שערורייה דתית – יהודית, שעומדת להזיק מחר (ג') בפריימריז בפלורידה למתמודד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני. הפרשייה מעמידה את רומני שוב בפינת האנטי-יהודי, לעומת גינגריץ' שנתפס כאוהד ישראל מובהק.

קרא עוד:

[postim]

הפרשייה שנחשפה בעיתוי מאד לא מוצלח מבחינתו, מגוללת את סיפור המאבק על כשרות המאכלים שהוגשו לקשישיה היהודיים של מדינת מסצ'וסטס בשנת 2003.

בתקופה זו היה רומני מושל המקום, והורה לקצץ סכום של כ-600 אלף דולר שנועדו לרכישת מזון כשר. על פי חישוביו של רומני, כפי שנחשפים כעת, כשרות המנה מייקרת את עלותה בכ-5 דולרים פר יחידה. רומני החליט לקצץ את הסכום ולא לאפשר רכישת מזון כשר.

האוכל הכשר מימן את התכנית הכלכלית

בתי האבות המתוקצבים מהמדינה לא יכלו לעמוד בנטל והמטבחים כמעט נסגרו. במאמצים פרלמנטריים בבית המחוקקים המקומי עקפו את רומני והשיבו את התקציב. ההשבה היתה בעקבות התלונות הלחוצות מצד בתי האבות שלא יכלו להמשיך לכלכל את הקשישים היהודיים ללא נתח התקציב שקוצץ לפתע.

בתגובה לחשיפה התקשורתית ענה דוברו של רומני, כי "המצב הכלכלי היה קטסטרופלי, הקיצוץ היה מחוייב המציאות על מנת לאפשר את קיומה של תוכנית הבריאות הממשלתית במקום".

הייקינד: הנקמה תגיע בפלורידה

"ללא ספק הפרשייה תזיק לרומני בבחירות בפלורידה", אמר דב הייקינד שהינו חבר מועצה בניו יורק, ותומך במתמודד המרכזי השני, ניוט גינגריץ'. "מאכזב להיחשף לפרשייה שכזו".

מה יקרה באמת בפלורידה? זה יוודע מחר.

נעדכן.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצער מאוד לדעת זאת.
חשבתי שהוא הטוב ביותר שיכול להיות למען היהודים.
הוא תומך במדינת ישראל ובעברו היה מטיף דתי בכנסיה.
לדעתי, כל אדם אשר חי עם אמונה באלוהים, הוא אדם אמין וכשר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו