מרקל: נעשה הכל כדי למנוע אנטישמיות

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי תעשה כל שביכולתה כדי להיאבק באנטישמיות בגרמניה • את הדברים אמרה בשל התגברות התקיפות אנטישמיות בעקבות הלחימה בעזה • הקנצלרית קראה לגרמנים להצטרף אליה בעצרת נגד האנטישמיות שתיערך בשבוע הבא

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה בסוף השבוע כי תעשה "כל שביכולתה" כדי להילחם בתופעת האנטישמיות בגרמניה, עליה דווח לאחרונה דרך התקפות של יהודים וחידוש ההפגנות נגד ישראל, בתקופת מבצע "צוק איתן".

בנאום השבועי שנשאה לאומה הגרמנית, אמרה מרקל כי היא "מזועזעת" מכך שמוסדות יהודים עדיין זקוקים להגנה משטרתית, וקראה לציבור להשתתף בהפגנה נגד האנטישמיות בשער ברנדבורג שבברלין, בה היא מתכוונת לשאת דברים בשבוע הבא.

"אעשה כל שביכולתי – וביכולת הממשלה שבראשותי – כדי להבטיח שהאנטישמיות לא תקנה אחיזה בגרמניה", הבטיחה מרקל, מבלי להתייחס לתקריות ספציפיות. בהן, התקריות ביולי האחרון, במסגרתן הושלכו בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת במזרח העיר וופרטל והוכה אדם חובש כיפה בחוצות העיר ברלין.

מרקל הוסיפה כי חלה תחייה בתרבות היהודית במדינה מאז מלחמת העולם השנייה, והדגישה כי "נהיה גאים לראותה פורחת גם בשנים הבאות". יותר מחצי מיליון יהודים התגוררו בגרמניה בעת עלייתו של היטלר לשלטון ב-1933. לאחר המלחמה הצטמצם מספרם לכ-30,000, אך מאז גדל בשנית והגיע לכדי 200,000 בני אדם.

אילוסטרציה: רויטרס

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו