פלאש 90

נשיא צרפת לשעבר נעצר בחשד לקבלת מיליונים מקדאפי

איש עסקים צרפתי-לובי טען שהעביר כספים מראש המודיעין הלובי למנהל הקמפיין של הנשיא לשעבר, שמתמודד עם פרשת שחיתות נוספת. על פי ההאשמות, הכסף הגיע מנשיא לוב לשעבר, הרודן מועמר קדאפי. סרקוזי: "האשמות מגוחכות"

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי נעצר היום (שלישי) בחשד לאי-סדרים כספיים בקמפיין הבחירות שלו ב-2007, ולפיו קיבל תרומות לא חוקיות מנשיא לוב לשעבר מועמר קדאפי. לפי גורם צרפתי, הנשיא לשעבר נשאל בחקירתו אם הרודן העביר לו מיליוני אירו לפני 11 שנה.

משטרת צרפת פתחה בחקירת המעורבות הלובית בשנת 2013, בעקבות דיווחים באתרים צרפתיים, שהתבססו בחלקם על טענותיו של איש עסקים צרפתי-לובי, ולפיהן העביר חמישה מיליון יורו מראש המודיעין לשעבר של קדאפי למנהל הקמפיין של סרקוזי. הנשיא לשעבר פטר את ההאשמות כ"מגוחכות" וטען שהן "מניפולציה גסה".

כמה חודשים לאחר שנבחר לנשיא ב-2007, אירח סרקוזי את הרודן הלובי במסגרת ביקור מדיני. במהלך הביקור הציב קדאפי אוהל בדואי לצד ארמון האליזה הצרפתי. זו הייתה הפעם הראשונה זה עשורים שבה נפגש שליט לוב עם מנהיג מערבי, והביקור הסתיים בכמה עסקאות כלכליות שנחתמו בין הצדדים.

סרקוזי, שכיהן כנשיא צרפת בשנים 2012-2007, מתמודד עם עננה פלילית נוספת – הוא אמור לעמוד למשפט בגין הוצאות בלתי חוקיות ואי סדרים כספיים במהלך קמפיין הבחירות שלו ב-2012, אז ניסה להיבחר שוב והפסיד לפרנסואה הולנד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו