צילום: דובר צה"ל

נערכים להסלמה: צה"ל השלים את ההיערכות לקראת ההפגנות

לקראת צעדת המיליון בעקבות יום האדמה המתוכננת מחר סמוך לגדר המערכת בגבול עזה, כוחות צה״ל השלימו את ההערכות המבצעית בזירת הדרום וממשיכים בצעדי קידום המוכנות לקראת הסלמה אפשרית. הוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות

 

מחשש להסלמה ולקראת צעדת המיליון בעקבות יום האדמה המתוכננת מחר סמוך לגדר המערכת בגבול עזה, כוחות צה״ל השלימו את ההערכות המבצעית בזירת הדרום וממשיכים בצעדי קידום המוכנות לקראת הסלמה אפשרית בעקבות אירועי אלימות וטרור במהלכו.

בתוך כך, הושלמה הגעת מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה לפיקוד הדרום. הכוחות מבצעים תדריכים, מסדרי מוכנות ואימונים לתרחישים אפשריים.

במהלך היום התקיימה סדרת דיונים בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, במסגרתם בוצעה הערכת מצב, דיוני תרחישים ואישור פקודות אופרטיביות לתרחישים שונים.

כמו כן, ניתנו הנחיות לצעדים הנדרשים להשלמה על ידי כלל המפקדות עד מחר (שישי) וכן הוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות הלוחמים המוקצים לפיקוד הדרום.

במקביל, אתר החדשות הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" פרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) פרטים מהפגישה שהתקיימה בין המשלחת המצרית לבין הנהגת חמאס והפלגים בעזה בעניין ההבנות שמתגבשות עם ישראל. לפי גורם יודע דבר שצוטט באתר, ישראל הסכימה להפחית את ההגבלות שמוטלות על הרצועה ולתת הקלות שישפרו את חיי היום יום של האזרחים ברצועה, ובתמורה דרשה להפסיק את הפעילויות של יחידת "ההטרדה הלילית" ושההפגנה הגדולה על הגדר ביום שבת תהיה לא אלימה.

טלאל אבו טריפה, חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, חשף הבוקר (חמישי) פרטים על תוכן הפגישה שקיימה המשלחת הביטחונית המצרית עם הנהגת חמאס והפלגים הפלסטיניים אמש בעזה, שבה הודיעה מצרים כי ישראל מוכנה להעניק הקלות לרצועה, בתמורה לשקט בדררום.

על פי אבו טריפה, בפגישה, שהתארכה עד לאחר חצות, הציגה המשלחת הביטחונית המצרית את תשובת ישראל לדרישות החמאס. לדבריו, ירושלים הביעה נכונות להיענות לדרישות הארגון הנוגעות להרחבת שטחי הדיג ל-18 מיל, שיקום קווי החשמל ברצועה והכנסת סחורות וכסף לרצועת עזה. עוד הביעה ישראל מוכנות לאפשר ייצוא סחורות מרצועת עזה, כך לטענת הבכיר הפלסטיני.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו