צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ליצמן: "בית כנסת הוא הפגנה שאנחנו מזדהים עם הקדוש ברוך הוא" • צפו

יו"ר יהדות התורה במתקפה נגד הממשלה: "מישהו צריך לתת את הדעת למה כשהיו 2,000 נדבקים כל יום, מאומתים, עד 7,000 – מי משלם את המחיר הזה שאנשים מתו? מי משלם את המחיר הזה על כל אלו שנפגעו? אנחנו מדברים על מאות מתים מאז מה שקרה"

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן הסביר במליאת הכנסת את החלטות להצביע נגד החוק שיאפשר את הגבלת התפילות וההפגנות: "כידוע לכם, התפטרתי מהממשלה כאות מחאה כאשר לדעתי עבדו עלינו כל הזמן. הפרויקטור, כאשר הוא הציע כל הזמן – דרשתי שיעשו סגר, אני בעד סגר, שהסגר היה 2,000, כשהיינו ב-2,000 אמרתי שצריך לעשות סגר, וזה היה בסוף אוגוסט, בתחילת אלול".

"ואמרתי לו, וגם אמרתי את זה לשר דרעי, שהוא זומם לסגור בחגים, בראש השנה וביום כיפור, את בתי הכנסת. אף אחד לא האמין לי בזמנו ואפילו כתבתי את זה בעיתון שלי, בעיתון 'המודיע', איפה שמפלגתי, שהם יעשו את זה, יסגרו את בתי כנסת בחגים, ואני אתפטר מהממשלה. ותתפלאו לשמוע, יש בן-אדם שבאמת מקיים מה שהוא אמר, התפטרתי. ואף אחד לא מאמין לי שבגלל העיקרון הזה שבתי הכנסת יהיו סגורים בראש השנה וביום כיפור אז אני מתפטר".

"אז קודם כל זו הסיבה שהתפטרתי וזו הסיבה שגם היום אני אצביע נגד הדברים שמביאים היום. מישהו צריך לתת את הדעת למה כשהיו 2,000 נדבקים כל יום, מאומתים, עד 7,000 – מי משלם את המחיר הזה שאנשים מתו? מי משלם את המחיר הזה על כל אלו שנפגעו? אנחנו מדברים על מאות מתים מאז מה שקרה. מי משלם את המחיר הזה? רק בגלל זה לסגור את בתי הכנסת? אין לו שום רגישות?"

"אני לא נכנס בכלל לנושא של כן הפגנות, לא הפגנות. אבל גם בית כנסת הוא הפגנה שאנחנו מזדהים עם הקדוש ברוך הוא, ואנחנו מתפללים, מבקשים שנה טובה. איזה בית לא הולך לבית כנסת בראש השנה וביום כיפור? מישהו לקח בחשבון כמה אנשים לא יבואו ביום כיפור לבית כנסת? אומרים שזה בחוץ, לכמה אנשים זה יגרום לא לצום?"

"ולכן מכל הסיבות האלו בהחלט אני נגד מה שמחליטים היום. אני חושב שלכל דבר יש זמן. סגר צריך לעשות כשהיינו למטה עוד. כשהיינו בהתחלה אני זוכר שראש הממשלה אמר: כשנגיע ל-2,000 הוא יעשה את כל הצעדים הדרושים. לצערי הוא לא עשה את זה. ולכן אני, כפי שאמרתי, מוחה על כל הדברים שסחפו את זה כל הזמן, ונצביע נגד. אני רוצה לאחל לכולם גמר חתימה טובה ושנה טובה, ושכולם יבואו לבית כנסת ביום כיפור, ולצום כפי שצריך", דברי ליצמן.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשריו של הרב ליצמן

סוף סוף מישהו מתחיל לדבר קצת לענין
השאר עדיין עמוק בחלומות השקורונה

שמישהו יזכיר לי למי ולמה זה השפיעה התפטרותו של ליצמן, חוץ מזה שברוכי בחוץ עכשיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו