האסון בארה

האסון בארה"ב: מניין ההרוגים מהטורנדו – חצה את המאה • צפו

רצף של סופות טורנדו פגעו במרכז ארה"ב, וגרמו להרג של למעלה ממאה בני אדם. המספרים ממשיכים לטפס. הנשיא ביידן אמר כי יש צורך לבדוק האם מערכת ההתראה פעלה כראוי • וגם: האם יש קשר בין הסופות לבין משבר האקלים?


(27א*)
30 סופות הטורנדו שהכו בסוף השבוע בקנטקי ובעוד ארבע מדינות במרכז ארה"ב, גבו מחיר כבד בחיי אדם. עד כה נספרו יותר ממאה הרוגים, והמספרים רק ממשיכים לעלות. במוקד האסון נמצא מפעל נרות בעיר מייפילד שבו שהו מאות עובדים בשעה שהטורנדו הכה. עוד ששה עובדים לפחות נהרגו, במחסן של 'אמזון' באילינוי.

189 מאנשי המשמר הלאומי נפרסו כדי לסייע במאמצי החילוץ וההצלה. המאמצים יתמקדו ברובם בעיר מייפילד, ביתם של כ-10,000 בני אדם בקצה הדרום-מערבי של המדינה, שגובלת עם אילינוי, מיזורי וארקנסו.

מושל קנטקי, אנדי בישיר, אמר במסיבת עיתונאים שאוסף סופות הטורנדו היה ההרסני ביותר בהיסטוריה של המדינה. לדבריו, כ-40 עובדים חולצו בבית החרושת לנרות בעיר מייפילד, שבתוכו היו כ-110 אנשים שנקברו תחת ההריסות. "זה יהיה נס למצוא מישהו נוסף בחיים מתחת להריסות. ההרס אינו דומה לשום דבר שראיתי בחיי ואני מתקשה לבטא זאת במילים".

הנשיא ג'ו ביידן הבטיח לספק סיוע, וכתב למשפחות ההרוגים: "לאבד אדם קרוב בסערה כזו – זו טרגדיה שאי אפשר לדמיין". ביידן אישר אמש (מוצאי שבת) להכריז על מצב חירום בקנטקי, בנימוק שהאסון היה ככל הנראה אחת מהתפרצויות הטורנדו הגדולות בהיסטוריה של ארה"ב. ביידן אמר לעיתונאים שיבקש מהסוכנות להגנת הסביבה לבדוק איזה תפקיד שיחקו שינויי האקלים בפרוץ הסופות, והעלה שאלות באשר למערכות ההתרעה על טורנדו. "איזו אזהרה הייתה שם, האם היא חזקה מספיק והאם נענו לה?", תהה ביידן.

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture