שוב: בצה"ל משנים את הוראות הפתיחה באש; כל הפרטים

Yonatan Sindel/Flash90

שוב: בצה"ל משנים את הוראות הפתיחה באש; כל הפרטים

מפקדת אוגדת יהודה ושומרון העבירה הנחיה לחזור לאישור פרטני לשימוש בירי של לוחמי צה"ל בעת מארבים למחבלים. הסיבה: פציעת שני מחבלים בשבוע שעבר. קצינים זועמים: "רוצים שנרדוף אחרי המחבלים ברגליים?"

לאחר שבצה"ל שינו והקלו את הוראות הפתיחה באש ואפשרו ללוחמים לירות בשעת הצורך ללא בקשת אישור מראש, כעת הם עושים 'סיבוב פרסה'. על פי הדיווח הבוקר (ראשון) בוואלה!, מפקדת אוגדת יהודה ושומרון העבירה הנחיה לחזור לאישור פרטני לשימוש במארבי ירי, הכוללים שימוש ברובי רוגר ורובי סער 5.56 מ"מ נגד מחבלים.

ההוראה שהעבירה המפקדה שבראשה עומד תא"ל אבי בלוט לחטיבות המרחביות, וגררה ביקורת מצד קצינים בחטיבה, באה לאחר מקרה של ירי במהלך מארב בשומרון בשבוע שעבר. אז, זיהו לוחמי צה"ל קבוצת פלסטינים שמיידה אבנים על כלי רכב ישראלים סמוך ליישוב מבוא דותן, במרחב חטיבת מנשה. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד, שכלל ירי, ופגעו ברגליים של שניים מחברי החוליה. הכוח העניק להם טיפול רפואי ראשוני בנקודה, ולאחר מכן החשודים נעצרו והועבר לטיפול רפואי.

כאמור, ההחלטה גררה ביקורת. קצינים מאוגדת יהודה ושומרון טענו כי "כשמפקד האוגדה אוסר על שימוש במארבים ומבקש לאשר פרטנית כל מקרה ומקרה, זו הבעת אי אמון במפקדי הפלוגות, הגדודים והחטיבות, שעד אתמול בשיח מקצועי ומבצעי היו מקבלים החלטות לבד איך להתמודד עם טרור על הצירים וסמוך ליישובים".

עוד אמרו הקצינים כי "במילים אחרות משנים את הוראות הפתיחה באש. מה הם רוצים? שנרוץ אחרי זורקי האבנים ובקבוקי תבערה ונראה אם אנחנו מצליחים להשיג אותם? ברור לכולם שמפקד האוגדה לא אהב את השימוש בירי של לוחמי גבעתי נגד חוליית מיידי האבנים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מארבי הירי ביהודה ושומרון מבוצעים באישור מפקד האוגדה ללא שינוי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו