Yonatan Sindel/Flash90

הפלסטינים מתכוננים: "בנט מתעלם? נחכה שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה"

ברשות הפלסטינית לא מתרגשים מהעובדה שראש הממשלה נפתלי בנט התעלם מהם בנאומו באו"ם, אך משוכנעים כי כאשר יאיר לפיד יהפוך לראש הממשלה בשל הסכמי הרוטציה - הוא יחדש איתם את המשא ומתן כדי להעניק להם מדינה בארץ ישראל

"ראש הממשלה נפתלי בנט מתעלם מהפלסטינים, לא נורא. גם אנחנו מתעלמים ממנו. לא ציפינו ממי שעמד בראש מועצת יש"ע שיהפוך את משנתו האידיאולוגית" – כך צוטט הבוקר (חמישי) בעיתון ישראל היום בכיר פלסטיני.

עם זאת, במוקעטה לא מאבדים תקוה ומסבירים מדוע הם מנהלים כעת שיחות עם שרים בממשלה. "כל השיחות, המגעים והפגישות שנערכו עד כה וייערכו בהמשך נועדו למטרה אחת, והיא הכנת הקרקע לאפשרות שבנט יסיים את תפקידו בעוד שנה וחצי, וראש הממשלה יהיה לפיד".

לדבריו, "ברור לנו שלבנט אין רצון אידיאולוגי וגם לא תמיכה ציבורית מספקת כדי להניע את תהליך השלום ולשוב אל שולחן המו"מ, אולם בממשלת ישראל הנוכחית, בניגוד לממשלות בעשור האחרון, יש מי שכן מוכנים לשבת ולדבר ולנסות לקדם מהלכים, ולפיכך גם אנחנו וגם הנציגים הישראלים שעימם אנחנו בקשר פועלים על מנת לשקם את האמון בין שני הצדדים".

גורם נוסף בצוות המו"מ באש"ף, שפורק לאחר מותו של ראש צוות המו"מ הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת, אמר גם הוא ל"ישראל היום" כי המטרה היא להביא לכך שזמן קצר לאחר כניסתו של לפיד ללשכת רה"מ ישובו הצדדים אל שולחן המו"מ: "המציאות הפוליטית בישראל שונה כעת, וגורמים בממשלה ובקואליציה מעוניינים לקדם מולנו מהלכים מדיניים. אם נפעל כעת ונכין את הקרקע למהלך מדיני, נוכל לחדש את המו"מ לאחר הסכם הרוטציה. גם אבו מאזן עצמו רמז על כך בנאום באו"ם".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו