מנכ"ל פייזר על הווריאנט החדש: "האופציה הטובה ביותר היא להתחסן"

בהלך הריאיון הוא נשאל על יחסיו עם נתניהו ואמר כי ״הוא אכן צלצל אליי, גם אם לא באמצע הלילה. היחסים שלי עם נתניהו היו מצוינים. יש פה שני היבטים. הראשון הוא ההיבט שלי כמנכ"ל חברה, אבל גם כיהודי, שעובד עם המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר העולמית התייחס בסוף השבוע לווריאנט הדרום אפריקני. בדבריו הוא אמר כי "אנחנו עדיין לא יודעים אם אומיקרון יכול לחמוק מההגנה שמקנה החיסון. מה שאנחנו כן יודעים הוא שהחיסון הנוכחי שלנו יעיל מאוד כשמבצעים אותו כנדרש – סדרה של שתי זריקות ואחריה מנת בוסטר באותו מינון עבור בני 18 ומעלה".

בראיון ל'ידיעות אחרונות' הוא אמר כי ״אני מאמין שהאופציה הטובה ביותר כרגע כנגד התפשטות וריאנט אומיקרון וכל וריאנט חדש אחר שמתפתח, היא שכל האנשים שזכאים לחיסון יחוסנו באופן מלא בשלוש המנות, כמומלץ. אנחנו ממשיכים לעבוד בקצב גבוה ולעדכן את גרסאות החיסון שלנו נגד הווריאנטים הקודמים, בטא ודלתא, שזוהו מוקדם יותר השנה. המחקרים האלה יהוו בסיס לעדכון החיסון הנוכחי כך שיתאים לכל וריאנט מדאיג עתידי, אם נזדקק לכך".

לדברי בורלא, אם יימצא שהחיסון השלישי אינו מגן מפני אומיקרון או וריאנטים עתידיים אחרים, בפייזר יכולים לפתח ולייצר חיסון מותאם בתוך כמאה ימים, בכפוף לאישור רגולטורי.

במהלך הראיון ל'ידיעות אחרונות' הוא נשאל על יחסיו עם נתניהו ואמר כי ״הוא אכן צלצל אליי, גם אם לא באמצע הלילה. היחסים שלי עם נתניהו היו מצוינים. יש פה שני היבטים. הראשון הוא ההיבט שלי כמנכ"ל חברה, אבל גם כיהודי, שעובד עם המנהיגות של המדינה שאני אוהב, כדי לעשות את המיטב עבור האנשים שלה. מדינה שכל היהודים חשים שהיא הנמל הבטוח שלנו. את זה, לא משנה מי יהיה ראש הממשלה, אעשה שוב ושוב־ושוב".

״אבל כמובן שפיתחתי קשר אישי כי כשאנשים מתקשרים ואתה מדבר איתם על הנושאים האלה ואתה רואה את המאמץ שלהם לעשות את הדבר הנכון עבור האנשים שלהם – אתה מתחבר אליהם. וזה היה חלק גדול מהקשר האישי שפיתחתי. אבל עבורי, לא משנה מי יהיה ראש הממשלה, אעשה מה שאוכל עבור ישראל".

יש מי שטוענים שישראל היא מעבדת הניסיונות של העולם בתחום החיסונים. בורלא קובע כי ״ישראל היא מגדלור של תקווה במגפה הזאת. מדינה שהדגימה לעולם בשלב מאוד־מאוד מוקדם שאנחנו יכולים לעשות את זה, שאנחנו יכולים לשנות את המסלול של המחלה".

״כאשר במרץ, שלושה חודשים אחרי תחילת החיסונים ושנה אחרי הכרזת המגפה, ישראל חזרה לשגרה והציבור יכול היה לצאת החוצה ולעשות 'לחיים' בזכות החיסון, זו הייתה תמונה שפורסמה בכל עיתון בעולם – באסיה, באמריקה הלטינית, באירופה. בכל מקום. זה יצר תקווה: גם אנחנו רוצים גם להשתחרר כמו ישראל. לכן השם של ישראל יישאר לנצח כקרן של תקווה בהיסטוריה של המגפה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture