Tomer Neuberg/Flash90

למעלה מ-10 אלף איש בהפגנת הימין בת"א: "היהדות היא מקור הכוח שלנו"

לפי מארגני העצרת הגיעו למעלה מ-20,000 איש לעצרת המחאה של המחנה הלאומי בכיכר הבימה. המוחים דרשו לשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל. בין הנואמים - חברי כנסת, אישי ציבור, רבנים, פעילי ימין ומשפחות שכולות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בכיכר הבימה בתל אביב התקיימה הערב (שלישי) הפגנת הימין "למען זהותה היהודית של מדינת ישראל". בהפגנה השתתפו למעלה מעשר אלף מפגינים מאנשי ימין בקריאה להגן על ציביונה היהודי של מדינת ישראל, מפני ממשלת השמאל של נפתלי בנט ודרשו ממשלה השומרת על זהותה של המדינה היהודית.

המפגינים מחו גם על מה שהם מכנים "התנהלות הממשלה בנוגע לקשרים של אנשי רע"מ עם חמאס בעזה". בעצרת השתתפו חברי כנסת מהימין, אישי ציבור, רבנים, פעילים של הליכוד והציונות הדתית ומשפחות שכולות. במהלך ההפגנה צעקו המוחים "בנט הביתה".

ח"כ אלי כהן מהליכוד אמר כי "מדינת ישראל נמצאת בסכנה". לדבריו, "ההורים שלנו עלו לכאן כי הם רצו מדינה יהודית. המדינה היקרה שלנו הושגה בדם היקר של לוחמי צה"ל, לא בשביל למסור אותה לאחים המוסלמים".

עוד אמר חה"כ מהליכוד: "היום, מי סופר את בנט? אפילו בממשלה לא. הם מפחדים כי הם באו למכור את המדינה ועשו את ההונאה הגדולה מקום המדינה. זו ממשלה שפוגעת באזרחים. ממשלה בלי חמלה. ממשלת תל אביב-רעננה הרעה והמדושנת. במדינה דמוקרטית העם הוא הריבון, לא היועצים המשפטיים".

Tomer Neuberg/Flash90
גם ח"כ אמיר אוחנה נאם בעצרת ואמר: "המחנה הלאומי עומד בפני שוד הדמוקרטיה הגדול המתחולל בישראל. גורמים שחברו להביא להפלתו בדרכים לא כשרות של מנהיג המחנה הלאומי הנבחר שבעזרת השם ובעזרתכם יהיה ראש הממשלה הבא, בנימין נתניהו".

בהמשך הוסיף אוחנה: "אשרי האיש עמיחי שיקלי, שבמושב ליצים לא ישב. התקשורת, שמטרתה הלא סמויה היא שלטון השמאל ומבחינתה כל האמצעים כשרים, התמסרה לשוד הדמוקרטיה הגדול. נשלח מכאן את הערכתנו למעטים המשמשים כשומרי הדמוקרטיה האמיתיים. המערכות שאמורות היו לשמור על החוק טוו עלילה במימדים מפלצתיים ברמת הנזק וההרס".

ח"כ קטי שטרית מהליכוד נאמה גם היא ואמרה: "היהדות היא מקור הכוח שלנו, חיבור עצום להיסטוריה של עם ישראל. לא ניכנע. נשתף פעולה עם כל מי שמאמין במדינה הזו. לא נמתין להיסטוריה שתשפוט את מעשה ההונאה פה. מהיום נצא לרחובות נעבוד קשה על מנת לשמור על ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. אנחנו רוצים להיות עם חופשי בארצנו".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' פתח את נאומו ואמר: "ערב טוב לישראל המאמינה במדינת ישראל, בארץ ישראל, בהתיישבות בכל רחביה, בצה"ל שלנו, בקדוש ברוך הוא. ישראל המאמינה בהכרעת הרוב ושחייבים לתקן את מערכת המשפט. בכיכר הזו נמצא רוב העם – הרוב הבריא, הזקוף המאמין והוא מפסיק להיות דומם. אנחנו הרוב שנחזור ביחד בעזרת השם להנהיג את ישראל עוד הרבה שנים קדימה".

ראש מטה מחאת הקו האדום, יואל שילה: "הממשלה שוכחת שזו מדינה יהודית ודמוקרטית, שאבות אבותינו נלחמו להקימה, וכיום היא בפעולותיה מנסה לטשטש את זהותה. אין לגיטימיות לממשלה הזאת ואנחנו לא מקבלים אותה. אנחנו נמשיך להיאבק כדי שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית".

מארגני המחאה אומרים כי כאות מחאה, על הקשרים שנחשפו בשבועות האחרונים בממשלת ישראל, בין אנשי רע"מ לחמאס בעזה, נתלים בימים אלה דגלי ישראל בהם מופיע לצד המגן דוד – סמל הסהר המוסלמי, במספר מוקדים ובהם: אזור מועצת בקעת הירדן, שער שכם ועיר לוד.

במהלך העצרת חולקו סרטים כחולים למפגינים, בדומה לסרטים הכתומים שחולקו במחאת ההתנתקות. מהמארגנים נמסר כי בחודשים הקרובים יחולקו מיליוני סרטים כחולים לישראלים בכל רחבי הארץ.

ממארגני העצרת נאמר: "הציבור הרחב הצביע ברגליים. רבבות הגיעו להזדהות עם המאבק ולמחות נגד התנהלותה של ממשלת ישראל. הממשלה שוכחת שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית, שאבות אבותינו נלחמו להקימה, וכיום היא בפעולותיה מנסה לטשטש את זהותה. אין לגיטימיות לממשלה הזאת ואנחנו לא מקבלים אותה. אנחנו נמשיך להיאבק כדי שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture