צילום: יעקב סער לע"מ. עריכה: JDN

'השר המרגל': "הפרשה חמורה, הנזק מזערי"

גורמים בשב"כ: "מדובר בדמות בכירה. נבחן באיזו מידה גרם גונן שגב נזק ביטחוני למדינת ישראל". בכיר השב"כ לשעבר מנחם לנדאו: "כשר סביר להניח שהיה נגיש לדברים שאזרח מן השורה לא שומע". פרשנויות: "איראן היא אויבת רצינית"

הבוקר פורסם ב'ישראל היום' כי שגב שיתף פעולה בחקירה. הוא הודה שיצר קשר עם האיראנים, אך טען שלא היה לו שום מניע כספי או אידיאולוגי, וכי לא היה לו כל מידע סודי להעביר לאיראנים. תחילה טען גם כי ניסה לסייע למדינה ולא לפגוע בביטחונה, אולם מאוחר יותר, הכחישו מקורבי שגב את הטענה שניסה לסייע.

גורמים בשב"כ אמרו אמש כי "תחום סיכול הריגול הנגדי משתדרג כל העת בשב"כ בשל ריבוי הניסיונות של האיראנים לאיסוף מידע גם 'קלאסי', באמצעות מרגלים כמו שגב, וגם בתחום הסייבר. מדובר בדמות בכירה. נבחן באיזו מידה גרם גונן שגב נזק ביטחוני למדינת ישראל".

הפרשן לענייני צבא וביטחון, יואב לימור, כותב הבוקר בעיתון 'ישראל היום' כי "ממה שאפשר לומר עולה בבירור ששגב לא פותה ולא הולך שולל; הוא מסר, בעיניים פקוחות, וסייע לאויב מס' 1 של ישראל לאסוף מודיעין. שגב פעל בשיטתיות, בתחכום, תוך מאמצי הסתרה ותוך ניסיון לגייס אחרים. הגרסה המגומגמת שיוצאת כעת מכיוונו, כאילו ניסה לסייע למודיעין הישראלי, לא מחזיקה מים. התיק נגדו מוצק, עמוס בראיות ומגובה גם בעדותו של שגב – שמן הסתם נגבתה במהלך תשעת הימים שבהם היה נתון במעצר, תחת צו מיוחד, בלי אפשרות להיפגש עם עורך דין".

לימור מסביר בטורו את יחודיותו של שגב עבור המודיעין האיראני "ארגוני מודיעין מחפשים לטוות רשת, ללמוד תהליכים, להבין דרכי קבלת החלטות, לסמן מוקדי כוח ונקודות תורפה. ואת כל אלה יכול היה שגב להעניק להם בשפע. ולא רק זאת. שגב – שעל פי מידע שנאסף עבד בניגריה חלקית כרופא ילדים, אף על פי שרישיונו נשלל ממנו לצמיתות לאחר שהורשע בניסיון להבריח סמים לישראל – שידך לאיראנים גורמים ישראליים אחרים, אנשי ביטחון בעיקר. זה לא סוד שלא מעט "לשעברים" מסתובבים בעולם, בעיקר באפריקה, בניסיון לקושש עסקים. יש להם ידע, יש להם קשרים ויש להם רעב. מפעיל מיומן, לו נתקל בהם, יכול היה ללמוד לא מעט על יכולות ישראליות בשלל תחומים, וגרוע מכך – לחטוף מי מהם".

עוד כתב לימור כי "לפרשה הזאת יש זוויות נוספות. למשל, המאמץ שעושה איראן לגייס סוכנים בישראל. על רקע הישגי מערכת הביטחון בסיכול הפעילות האיראנית (המוסד נגד הגרעין, צה"ל נגד ההתעצמות בסוריה, השב"כ בסיכול ריגול), יש נטייה לחשוב שישראל לבדה על המגרש. זאת טעות; איראן היא אויבת רצינית, נחושה ובעלת סבלנות ועצבי ברזל. היא כאן כדי להישאר, והנחת העבודה צריכה להיות שיש עוד "גונן שגב" שעובדים עבורה".

מנחם לנדאו, ראש אגף לשעבר בשב"כ הסביר ל'ישראל היום' את הנזק ששגב יכל לגרום למדינת ישראל "כשר סביר להניח שהיה נגיש לדברים שאזרח מן השורה לא שומע. יש דברים שגם הזמן לא מקהה. ישנם יכולות ומתקנים שגם הזמן לא מוחק אותם. הגילוי שלו הוא הצלחה בלתי רגילה, שכן סביר להניח שבנו לו סיפור כיסוי והעלימו פרטים", מדגיש לנדאו ומסביר: "אין מצב שמקרה כזה מתגלה ישר. ברור שעדיף לעלות על הסיפור בשלב שהוא לא גרם נזק, אבל זה לא עובד ככה. צריכה להיות הנחת עבודה שישנם עוד מרגלים ושהאיראנים כל הזמן עושים מאמצים – כנראה שזה הדדי. לוקחים את התרחיש הגרוע, וכך נוברים ומוצאים. אני מקווה שהם מצליחים פחות".

פרקליטיו של שגב, עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, פרסמו אתמול הודעה שבה נאמר: "אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

ח"כ אייכלר: "אותו גונן שגב הגיע לכנסת בספינה שהסמל שלה היה צו גיוס לחרדים" • צפו

'השר המרגל': כחלק מהריגול נפגש שגב עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר

השר המרגל: "התחיל בבגידה אידיאולוגית – סיים בבגידה במדינה"

השר המרגל: בגד במצביעים ותמך ב'אוסלו', חיזבאללה תכנן לחטוף אותו

הותר לפרסום: השר הישראלי ריגל עבור המודיעין האיראני

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים
(ישעיהו א כג)

והרי הקונספירציה: גונן שגב עזר לגנוב את חצי הטון של תיקי הגרעין האיראניים, הוא סוכן של המוסד והשב"כ אצל האיראנים, והוא רועד על העצמות שלו מפחד שהאיראנים ינקמו בו. ככיסוי, הרי הוא מובא לישראל על תקן של מרגל איראני, העתונות והתקשורת חוגגת, וזו היא תעודת החיים שלו. נראה מה יהיה גודל העונש (עסקת טיעון?).

בלי קונספירציות.
יש לו פרצוף של פושע, תווי פנים של אסיר נמלט, הוא יוצא ונכנס בשערי בית הכלא, שמו נקשר המון לפרשיות של פלילים.
המקום שהכי מתאים לו בעולם זה מאחורי סורג ובריח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו