צילום: פלאש 90

'השר המרגל': כחלק מהריגול נפגש שגב עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר

על פי הדיווחים הערב השב"כ עקב אחרי שגב במשך שנים. שגב היה 'רופא האמון' של שגרירות ישראל בבירת ניגריה אבוג'ה. בחקירותיו אמר שגב לחוקרים כי הוא ניסה לרמות את האיראנים, להשיג מהם מידע ולהעביר אותו בבוא העת למדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרשת 'השר המרגל' ממשיכה לטלטל את הציבוריות הישראלית שהופתעה לגלות עד להיכן יכול אדם להידרדר אדם תמורת בצע כסף (לכאורה). בינתיים ממשיכים להיחשף עוד פרטים על הפרשה המסעירה שהותרה לפרסום היום אחר הצהריים.

על פי הדיווחים הערב במסגרת פעילותו, נפגש שגב בין היתר עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון של ישראל וניסה לשאוב מהם מידע ללא ידיעתם. המידע שיש ברשות אותם גורמים הוא הרבה יותר מעודכן מזה שהיה בידי שגב, ואם היה מצליח במשימתו, כפי שנחשד, זה היה גורם נזק משמעותי יותר לביטחון המדינה.

על פי דיווח הערב ב'כאן חדשות', שירות הביטחון הכללי עקב אחר שגב במשך שנים. בכיר לשעבר בשב"כ אמר ל'כאן חדשות', כי כבר לפני כ-15 שנה הוזהר שגב מפני קשריו העסקיים, ונאמר לו כי חיזבאללה רוצה לגייסו כמקור וכסוכן.

ההערכה בישראל היא כי סוכנויות המודיעין האיראניות ראו בשגב נכס משמעותי, שפעל באופן פעיל כדי לאסוף מידע בעבורם. וכי בתמורה קיבל ככל הנראה תגמול כספי.

על פי דיווח הערב ב'חדשות 10' לשגב הייתה נגישות לגורמים ישראלים רשמיים – בזמן ששוחח עם האיראנים. שגב היה "רופא האמון" של שגרירות ישראל בבירת ניגריה אבוג'ה. רופא אמון הוא האדם שאליו פונים הדיפלומטים והגורמים הישראלים הרשמיים במדינה זרה לקבלת טיפול רפואי. במסגרת תפקיד זה, שגב טיפל בגורמים ישראלים, כשבאחד המקרים, אף הציל את חייו של אחד ממאבטחי השגרירות, וקיבל בשל כך מכתב הוקרה מבכיר משרד החוץ.

אחת השאלות המרכזיות שעדיין לא נענו, היא האם שגב פנה מיוזמתו לשגרירות האיראנית, או גויס על ידם. בחקירתו בשב"כ, טען השר לשעבר כי האיראנים פנו אליו כרופא, וביקשו שיעניק להם את אותו שירות רפואי אותו נתן לשגרירות הישראלית. עם זאם, פקיד ישראלי בכיר אמר היום כי לשב"כ יש מידע שאינו תואם את הגרסה הזו של שגב.

עורכי דינו סירבו להתייחס לטענה כי עשה את המיוחס לו תמורת בצע כסף ובמהלך חקירתו הכחיש שגב כי עשה זאת תמורת תשלום. בכתב האישום שהוגש נגדו אין התייחסות למניע פעילותו – בין אם אידיאולוגי או כספי.

עורכי דינו מסרו כי "אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

בחקירותיו לאחר מעצרו אמר שגב לחוקרים כי הוא ניסה לרמות את האיראנים, להשיג מהם מידע ולהעביר אותו בבוא העת למדינה. "לא בגדתי במדינה", אמר לחוקרים, "מעולם לא רציתי לפגוע בביטחון המדינה – רציתי להשיג מידע".

שגב נמצא כרגע במתקן של שב"כ והוא צפוי לעבור בימים הקרובים לידי השב"ס. לאחר מעצרו, במשך תשעה ימים נמנעה משגב פגישה עם עורכי דינו. לאחר אותם תשעת ימים הובא לבית משפט השלום בירושלים בפני שופטת. בפעם האחרונה הוא הובא לדיון בבית משפט מחוזי ירושלים, שם הוגשה בקשה במקביל לכתב האישום לעצור אותו עד תום ההליכים. שגב עצור כרגע עד תשעה ביולי אז יובא שוב לדיון. ככל הנראה פרקליטיו יסכימו למעצר עד החלטה אם לעצור אותו עד תום ההליכים.

השר המרגל: "התחיל בבגידה אידיאולוגית – סיים בבגידה במדינה"

השר המרגל: בגד במצביעים ותמך ב'אוסלו', חיזבאללה תכנן לחטוף אותו

הותר לפרסום: השר הישראלי ריגל עבור המודיעין האיראני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רמאי!
מי שרוצה להשיג מידע מהאויב פונה לרשות הביטחון המוסמכת (המוסד), ולא מפתח קשרים בהסתרה מוחלטת מכל גורם רשמי.
מהרסיך ומחריביך ממך יצאו!

הנה עוד פושע ישראל והוא חילוני. הוא גם אחד העבריינים שאולי בא לקול נדריי ביום כיפור ובישיבה של מעלה וישיבה של מטה מתפללים עם העבריינים שהוא אחד מהם. עבריין אמיתי זה אחד שגם פושע ועושה עבירות קשות בפועל וגם חילוני ומחלל שם שמיים.זה עבריין אמיתי.וזהו גונן שגב שגם מקטרג על עם ישראל לעזור לאויבים להשמיד אותנו וגם ולהכריח חרדים להתגייס לצבא הטמא ולא לתת שיהיה זכר לתורתנו. גונן שגב הוא פושע ישראל החילוני הכי מסוכן לעם ישראל. שיקבל מיתה משונה משמיים.הלוואי.

מהרסיך ומחרביך ממך ייצאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture