פלאש 90

השר המרגל: בגד במצביעים ותמך ב'אוסלו', חיזבאללה תכנן לחטוף אותו

גונן שגב, שנעצר בחשד לריגול עבור המודיעין האיראני, נבחר לכנסת מטעם מפלגת צומת הימנית, אך בתמורה למינויו לשר, הצטרף לממשלת רבין והעניק לו את הרוב הנדרש להעברת הסכם אוסלו. מאז כבר הורשע בהונאת חברת אשראי ובסחר בסמים • פרופיל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום הותר לפרסום כי השר לשעבר גונן שגב, חשוד בריגול עבור המודיעין האיראני. את הקשר איתם יצר עם גורמים בשגרירות איראן בניגריה, והוא הגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. הוא נפגש עם מפעיליו האיראניים במדינות נוספות סביב העולם, ונעצר בחודש שעבר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה בשל עברו הפלילי.

מבט אחרי תולדות חייו של שגב, מעלה תמונה מרתקת של אדם רב תהפוכות שהצליח לטפס בקריירה הפוליטית שלו עד לדרגת שר לאחר שהחליט לבגוד במצביעיו ולהצטרף לממשלת שמאל ולתמוך באישור הסכמי אוסלו, ומשם הידרדר עד לישיבה בכלא לאחר שנתפס מבריח סמים. כעת, נראה כי התהום אליו נפל עמוקה יותר, עם חשיפת פרשת הריגול.

ואלו תחילת תולדות חייו בקצרה: שגב נולד בקריית מוצקין. הוא החל את שירותו בצה"ל בקורס טיס, אך לאחר מכן עבר ליחידה קרבית, והגיע עד לדרגת סרן. בסוף שנות השמונים קיבל תואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בתחילת שנות ה-90, החל להיות פעיל במפלגת "צומת", אותה הקים רפאל איתן, ומטעמה נחבר לכהן בכנסת ה-13.

מי שעמד אז בראשות הממשלה, היה יצחק רבין. תחילה ניסה רבין להקים "קואליציה חילונית", עם מפלגות מרצ וצומת, אך רפאל איתן בחר להישאר באופוזיציה. לא ניכנס כעת אל שלל המהומות הפוליטיות שליוו את הכנסת באותם שנים, אך בעקבות חילוקי דעות וסכסוכים בתוך המפלגה, פרש שגב יחד עם שני חברי כנסת נוספים מצומת, והקים את סיעת יעוד, שהצטרפה לקואליציית רבין.

כאשר ביקש רבין לאשר את הסכם אוסלו ב', לא היה לו רוב קואליציוני לאחר שש"ס פרשה מהממשלה, והעובדה ששגב הצטרף לקואליציה, אפשרה לרבין להעביר את ההסכם, שעל פי הביקורת של הימין בישראל הביא לגל הטרור ולמאות הרוגים ואלפי פצועים, על חודו של קול אחד בלבד.

בתמורה, מונה שגב לשר האנרגיה והתשתיות. ביקורת רבה נמתחה על שגב בעקבות המהלך, והוא נתפש במידה רבה למי שמכר את בוחריו שהצביעו נגד משא ומתן לשלום תמורת מקום בממשלה. שגב נשאר בממשלת פרס גם אחרי רצח רבין, ולאחר מכן פרש מהפוליטיקה.

מיד לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים החל לעבוד בקבוצת אייזנברג (אז בעלת השליטה בחברה לישראל, כי"ל ובתי הזיקוק) כיועץ לענייני אנרגיה בסין, מהלך שספג ביקורת, מאחר שבמהלך כהונתו כשר האנרגיה, ניהל שגב מגעים רבים עם שאול אייזנברג בענייני אנרגיה, כגון בעניין עתיד הזיכיון של בתי הזיקוק. משטרת ישראל אף פתחה בחקירה בעניין, אך התיק לבסוף נסגר.

כאמור, בהמשך חייו, הסתבך שגב בפלילים. הפרשה הראשונה הייתה כאשר בעת ששהה בהונג קונג בחודש נובמבר 2003, משך מזומנים בשווי כולל של 20,387 ש"ח, בשש פעולות משיכה במכשירי כספומט, באמצעות כרטיס אשראי של חברת "ישראכרט". שגב פנה לחברת "ישראכרט" והודיע לה שכויס וכרטיס האשראי שלו נגנב, ולכן לא הוא ביצע את המשיכות. מצלמות האבטחה הוכיחו שאינו דובר אמת. הוא הועמד לדין, בית המשפט דחה את גרסאותיו כסותרות וכבלתי אמינות, והרשיעו בניסיון לקבלת דבר במרמה ובהונאה בכרטיס חיוב. על שגב נגזרו שנת מאסר על תנאי וקנס של 50,000 ש"ח או שלושה חודשי מאסר תמורתו. שגב ערער בבית המשפט המחוזי בתל אביב על הכרעת הדין ועל העונש. בית המשפט דחה את הערעור על ההרשעה אך החליט לבטל את הקנס.

בהמשך אף הורשע בעבירות של סחר בסמים, כאשר נעצר באפריל 2004 בחשד להברחת אקסטזי לישראל. שגב טען כי קיבל לרשותו סוכריות אשר השאיר בתא בשדה התעופה באמסטרדם, ואשר התברר לאחר מכן כי הן למעשה סם מסוג "אקסטזי". כמו כן הואשם בזיוף תוקפו של הדרכון הדיפלומטי שקיבל בעת שכיהן כשר.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו, שגב, שכיהן כשר האנרגיה והתשתיות מינואר 1995 ועד יוני 1996 החזיק בדרכונו הדיפלומטי גם לאחר פקיעת תוקפו, וזייף את תוקפו עד שנת 2006. שגב השתמש בדרכון בשתי הזדמנויות. במקרה אחד כאשר אנשי רשויות שדה התעופה בסחיפול, הולנד, ביקשו לערוך עליו חיפוש בעקבות מידע מוקדם שקיבלו. אז מנע שגב את החיפוש על גופו כשהוא משתמש בדרכון המזויף.

במרץ 2005, אימץ בית המשפט המחוזי עסקת טיעון, וגזר על שגב עונש של חמש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים מאסר על תנאי, וקנס של 27,500 דולר בגין עבירות הסמים וזיוף הדרכון. שגב ערער על חומרת העונש, אך בית המשפט העליון דחה את ערעורו פה אחד. ב-4 ביוני 2007 השתחרר מהכלא אחרי הפחתת שליש מעונשו על התנהגות טובה.

בשנת 2002 פורסם כי מערכת הביטחון חשפה ניסיונות של גורמי חיזבאללה לחטוף אזרחים ישראלים, בהם של שגב, ולהעבירם ללבנון כדי שישמשו קלפי מיקוח מול ישראל במשא ומתן על חילופי שבויים. בניסיונות היה מעורב קייס עובייד, אזרח ישראלי תושב טייבה לשעבר שעבר ללבנון. עובייד ניסה לשכנע את הישראלים לצאת לחו"ל תוך שהוא מבטיח להם רווח כספי מהיר מביצוע מעשים פלילים. שגב אמר אז כי קיבל אזהרה מהשב"כ וטען שהוא אינו יודע מדוע הייתה כוונה לחטוף דווקא אותו.

במרץ 2007 החליטה ועדה שמונתה על-ידי שר הבריאות לשלול לצמיתות את רישיון הרופא של השר לשעבר. בהחלטת הוועדה המיוחדת נכתב כי התנהגותו של שגב הינה בגדר "קוטביות שאין קיצוניות הימנה בין ליבת התיפקוד של רופא, שהיא שמירה על חיי אדם וריפויו מחוליו ככל שניתן, לבין גרימת נזק נזק רפואי על ידי החדרתם לאוכלוסייה של סמים אסורים, איננה ניתנת ליישב ולגישור".

בנובמבר 2016 פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי שגב ביקש משר הבריאות דאז יעקב ליצמן להשיב לו את הרישיון לעסוק ברפואה בישראל. "בגיל 61 אני רוצה לחזור למדינה שנתתי לה הרבה ברצון ואני רוצה לתרום לחברה הישראלית", הוא אמר אז. "אני מבקש לחזור זקוף לארץ שאני אוהב ולעבוד באחד המקומות שסובלים ממחסור בשירותי רופאים טובים".

בשנים האחרונות התגורר שגב, בן 62, בניגריה, שם יצר קשר בשנת 2012 עם גורמים בשגרירות איראן במדינה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני והגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. בשב"כ הוסיפו כי זהות המפעילים כאנשי מודיעין הייתה ברורה לשגב.

הוא נעצר בחודש שעבר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה בשל עברו הפלילי. לבקשת משטרת ישראל הועבר שגב לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 והוחזק בבידוד במתקן סודי של שב"כ. מחר הוא צפוי להיות מועבר לרשות שירות בתי הסוהר.

הותר לפרסום: השר הישראלי ריגל עבור המודיעין האיראני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אסון אוסלו חמור הרבה יותר מהבגידה הנוכחית
למעלה מאלף הרוגים .
אסון אוסלו התאפשר רק ע"י בגידתו של גונן
אחד הפשעים החמורים בשבעים שנה האחרונות

הזויי לחלוטיןן מה הוא חשב לעצמו

אין מה לעשות צריך להחמיר את הכללים להכניס חברי כנסת!!!! ולא כל מי שירצה יוכל להיות חבר כנת והרווח בזה הוא כול גם לא לשלם צשכורות לאנשים מסוג זה וגם הקשרים שלו יהיו פחותים וגם ע"יז לא יוכל לעשות הרבה שטויות ופדיחות למדינה הקדושה שלנו".

זה רק מראה לנו את הצביעות והבגידה של השמאל בישראל.

צריך לזכור שש"ס היא זו שהעבירה את הסכמי אוסלו

זה ברור שהוא חולה באספרגר

אספרגר זו לא מחלה – פרסי זה מחלה

זהו סיפורו של מושחת מתחילתו עד סופו

זה מה שהשמאל כולו עושה פעם ריגול לאיראן ופעם תמיכה בחמאס ופעם הושבת חיילים בכלא(אלאור עזריה) זה כל מה שהם עושים פה בארץ גיס חמישי לכל דבר

שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים [ישעיה א כב]

נס שלא יכול היה להמשיך לעשות ככל העולה על רוחו!
היידה, לכלא!

שס נמנעה בהצבעה באוסלו
ובאסלו חלק שני נפל בזכות שס
אז כל המבלבלים למינהם כנגד שס. שלא יבלבלו את הציבור

איזה טיפשות, הוא יכול היה לשבת פה בארץ לפרסם ספר עם כל הסודות ולקבל מהצד כסף מאיראן כמו כל הלשעברים…

ל"פסיכיאטר" כנראה אתה יותר פסיכי מפסיכיאטר .
למה אתה מעליב את בעלי תסמונת אספרגר.
מדובר בבוגד שגרם למוות של אלפי יהודים באסון אוסלו וממשיך לפשוע.

קצת פרנסה ליהודי בלי נזק חמור מדאי למדינה מה יש

לדעתי כל מי שתמך בהסכמי אוסלו צריך בדיקה האם הוא לא מרגל.

כל המגיבים שהאשימו את השמאל – אני מתעב את טיפשות ורשעות השמאל לא פחות ממכם, אבל גונן שגב – מה לעשות – היה "ימני"! אבל הוא פשוט בוגד מסריח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture