צילום: שרון רביבו

סער שותק: בכירי הליכוד מגבים את נתניהו – "הוא המועמד הבלעדי"

לאור המדגמים מיהרו בכירי הליכוד אדלשטיין, ארדן וכץ לפרסם הודעות תמיכה בראש הממשלה. לעומת זאת, ח"כ גדעון סער בחר לא לפרסם הודעת תמיכה, אך כשנשאל ע"י כתבים השיב כי "אל תבנו על סדקים בליכוד. אנחנו ביחד בימים יותר טובים ובימים יותר קשים"

לאור המדגמים, שאינם צופים ניצחון לראש הממשלה בנימין נתניהו, בכירי הליכוד אדלשטיין, ארדן וכץ ממהרים לפרסם הודעות תמיכה ביו"ר הליכוד ולהבהיר כי אין כל ניסיונות הדחה במפלגה. לעומת זאת, ח"כ גדעון סער בחר לא לפרסם הודעת תמיכה, אך כשנשאל ע"י כתבים במטה הליכוד, השיב כי "אל תבנו על סדקים בליכוד. אנחנו ביחד בימים יותר טובים ובימים יותר קשים".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מסר הערב כי, "הליכוד היא מפלגה מאוחדת וכך תמשיך להיות. הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה במערכת הפוליטית ובראשה עומד היושב ראש הנבחר, ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שאמרתי לא אחת, אני מציע לראשי המפלגות לא לנסות לקבוע לליכוד מי יעמוד בראשה – כל ניסיון כזה לא יצלח. האחדות היא סוד עוצמתה של הליכוד לאורך השנים והיא תמשיך כך בכל מצב".

שר החוץ ישראל כץ פרסם הודעה זמן קצר לאחר פרסום המדגמים כי, "בכוונתנו להמתין לתוצאות האמת של הבחירות, אולם ברצוני להבהיר כבר בשלב זה, כפי שהודעתי בעבר: בנימין נתניהו היה ונשאר מועמדו היחיד של הליכוד לראשות הממשלה. כאשר יפורסמו תוצאות האמת, נפעל יחד עם שותפינו לדרך להקים ממשלה יציבה, שתוביל את מדינת ישראל מול האתגרים בפניהם היא ניצבת בשעה זו".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי, "עלינו להמתין לתוצאות האמת שיכולות לשנות משמעותית את תמונת המצב. גם לפי המדגמים יש רוב ממליצים לראש הממשלה נתניהו ולגוש הימין, כיוון שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק מאף ממשלה שתקום והצגתה כחלק מגוש השמאל היא פיקציה. לכן, יש להטיל עלראש הממשלה נתניהו את הרכבת הממשלה. וכפי שאמרתי פעמים רבות: אין מקום לפסילות וחרמות של כחול לבן על ראש הממשלה ועליה לכבד את בחירת חברי הליכוד גם אם אינם מורגלים בהליכים דמוקרטיים. אני מודה מעומק הלב לכל פעילי הליכוד על המאמץ האדיר ולתומכי הליכוד הרבים בכל רחבי המדינה".

גם שר האוצר משה כחלון שחזר מכולנו לליכוד מסר כי, "‏מנהיג תנועת הליכוד הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא המועמד הבלעדי מטעמה להמשיך ולכהן כראש ממשלה". השר אלי כהן הוסיף כי, "אין ממשלה בלי הליכוד, אלא אם ליברמן ועודה ישבו באותה ממשלה. הליכוד כדרכו, ישאר מאוחד מאחורי המנהיג שלו- בנימין נתניהו. בכל מקרה, מה שברור הוא שהמחנה הלאומי הציוני גדול משמעותית ממחנה השמאל הציוני- אז אני מציע לשמאל לצנן את החגיגות".

ב'כאן חדשות' דווח השבוע כי אנשים שנמצאים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הביעו בעצמם חשש שאם גוש הימין לא יצליח להשיג 61 מנדטים בבחירות, ייפתח בתוך הליכוד מהלך פנימי של הדחה כלפי נתניהו. כך מדווח הבוקר זאב קם ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, את החשש הביעו מקורבים לנתניהו בימים האחרונים והוא התמקד במקרה שבו נתניהו וגוש הימין אינם מצליחים להשיג רוב ברור של 61 מנדטים בבחירות הקרובות.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפסיקו להיות מפלגת שתיקת הכבשים ותעיפו את הנוכל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו