Hadas Parush/Flash90

פרץ: "אם לא תוקם ועדת כנסת לטיפול בחסינות נתניהו נעתור לבג"ץ"

יו"ר העבודה-גשר פנה ליו"ר הוועדה המסדרת בכנסת ח"כ ניסנקורן מ'כחול לבן' בדרישה להקים את ועדת הכנסת הרשאית לאשר או לשלול את בקשת החסינות הצפויה של ראש הממשלה, ""אין כל מניעה להביא להקמת הוועדה לנוכח ענייניו הפליליים של נתניהו"

יו"ר העבודה גשר, ח"כ עמיר פרץ, פנה ליו"ר הועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן בבקשה להקים את ועדת הכנסת הרשאית לדון בהסרת חסינות רה"מ נתניהו, זאת על רקע החלטת היועמ"ש להעמיד לדין את רה"מ בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

ח"כ פרץ הבהיר, כי במידה ולא תוקם ועדת כנסת ע"י הועדה המסדרת, תעתור העבודה-גשר לבג"ץ.

במכתבו כותב פרץ, כי "בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, תשי"א-1951, רשאי כל חבר כנסת, לרבות ראש הממשלה, לבקש שהכנסת תקבע כי תהיה לו חסינות בפני האישומים הפליליים העומדים נגדו. בטרם יובא עניינו של חבר הכנסת לפני המליאה, נדרש דיון בוועדת הכנסת אשר לאחריו, כתלות בהחלטת הוועדה, תחליט הכנסת סופית בשאלת החסינות".

"אין כל מניעה וישנה אף חובה על הוועדה המסדרת להביא להקמת ועדת הכנסת. זאת, ברקע ענייניו הפליליים של ראש הממשלה".

"אבקשך לכלול בסדר יומה של הוועדה הצעה להקמת ועדת הכנסת, כבר בימים הקרובים. זאת, על מנת שיהיה בכוחה לדון בשאלת החסינות של חברי הכנסת הצריכים לעניין ומתוך תקווה שלאחר שעניינם הפרטי יוסדר יוכלו תושבי המדינה לנשום לרווחה ויימנעו בחירות שלישיות לכנסת."

יצוין, כי פנתה מפלגת 'כחול לבן' ליועמ"ש של הכנסת איל ינון בבקשה לבחון אפשרות הקמת הוועדה בכנסת הנוכחית, כזו שתוגדר 'זמנית', וככזאת שנועדה לטפל בבקשת החסינות הצפויה לכאורה, של ראש הממשלה, יצוין, כי יו"ר 'ישראל בתינו' אביגדור ליברמן כבר הבהיר כי בכוונת מפלגתו להתנגד להקמת הוועדה הזמנית מפני שלטענתו "מדובר בוועדה פרסונלית שתעסוק רק באדם אחד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו