צילום: פאדי פהד / פלאש 90

סקר ברשות הפלסטינית קובע: 94% מהפלסטינים מתנגדים לתוכנית טראמפ

מסקר בו השתתפו 1270 פלסטיניים ביותר מ-120 יישובים בגדה המערבית עולה כי 64% תומכים בחזרה לאינתיפאדה והסלמת המצב ו-77% תומכים בהפסקת התיאום הביטחוני. מנגד, 78% תומכים בהמשך קיום הפגנות לא אלימות

לאחר נאומו התקיף של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מול חברי מועצת הביטחון של האו"ם נגד עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. המרכז הפלסטיני למדיניות ומחקר מפרסם היום סקר דעת קהל שערך בקרב הפלסטינים בנוגע לתוכנית השלום.

בסקר השתתפו 1270 בני אדם מ-127 יישובים בגדה המערבית וממנו עולה כי 94% מהפלסטינים מתנגדים לעסקת המאה, ורק 4% בלבד תומכים בה. עוד עולה מהסקר כי 84% מהפלסטינים מאמינים כי הרשות הפלסטינית צריכה לחזור בה מההכרה במדינת ישראל, ו-77% תומכים בהפסקת התיאום הביטחוני עמה. למרות זאת, רוב הפלסטינים – 68%, סבורים כי אבו מאזן לא יפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל למרות הבטחותיו.

המשתתפים בסקר התבקשו לתת את דעתם לגבי דרכי התגובה הראויות שצריכה לנקוט הרשות בעקבות הכרזת טראמפ. 78% מהפלסטינים תומכים בהמשך קיום ההפגנות הבלתי אלימות, בעוד 64% תומכים בתגובה חמושה וחזרה לאינתיפאדה. עם זאת, 73% מהפלסטינים אמרו כי סביר שהרשות לא תאפשר הסלמה וחזרה למאבק מזוין.

כאמור, אמש נאם יו"ר הרשות אבו מאזן בדיון שעורכה מועצת הביטחון של האו"ם על תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים שהציג נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בפתח דבריו אמר אבו מאזן: "באתי אליכם בשם 10 מיליון פלסטינים על מנת לבקש שלום בלבד, לא שום דבר אחר. באתי כדי להבהיר את העמדה הפלסטינית המתנגדת לעסקה האמריקנית-ישראלית. הליגה הערבית, ארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי והאיחוד האפריקאי הביעו את התנגדותם לעסקה".

יו"ר הרשות הפלסטינית הוסיף: "אין להחשיב את העסקה הזאת, או כל חלק ממנה כלגיטימית מבחינה בינלאומית. היא הופכת את העם שלנו למרכזי אוכלוסין ללא שליטה על האדמה, הגבולות, המים והאוויר. היא תביא להרס של היסודות עליהם קם התהליך המדיני וחזון שתי המדינות בגבולות 67. זה לא יביא ביטחון ולא שלום לאזור. לא נקבל זאת. ניאבק במימושה בשטח".

יו"ר הרשות פנה לנשיא ארצות הברית: "התכנית הזו לא עונה על השאיפות לשתי מדינות – ישראל ופלסטין. תאמין לי, אם יש שלום בינינו לבין העם הפלסטיני זה יהיה הצורה הטובה ביותר של שלום, אבל תן לנו את ההזדמנות להשיג שלום". עוד הוסיף כי "אומרים שבזבזנו אפשרויות לשלום, אבל זה לא נכון. ישראלים אומרים שהפלסטינים לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות. זה לא נכון, אלה סיסמאות טיפשיות. ממשלת ישראל והמתנחלים מנסים להרוס כל אפשרות לשלום".

לאחר דברי אבו מאזן נאם שגריר ישראל באו"ם דני דנון ואמר כי, "אם היה באמת רוצה במשא ומתן, הוא לא היה עכשיו בניו יורק אלא בירושלים. להתלונן במקום להוביל – זו דרכו של אבו מאזן". השגריר הישראלי אמר לחברות המועצה כי "לא תהיה כל התקדמות בתהליך השלום כל עוד אבו מאזן מכהן בתפקידו". לדבריו, "רק כאשר עבאס יירד מהבמה, ישראל והפלסטינים יוכלו לצעוד קדימה. מנהיג שבוחר בסרבנות, הסתה והאדרת טרור לעולם לא יכול להיות שותף לשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו