צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הליכוד הגישה עתירה הדורשת לעצור את פעילותה של תנועת "דרכנו"

המפלגה טוענת כי מידע שבידה חושף שהתנועה פועלת בניגוד מוחלטת לחוק ולהחלטות קודמות של יו״ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת וכי הארגון פועל להעלות את אחוז הצבעה בקרב מעוזי גוש המרכז-שמאל ובדרך זו מנסה להכריע את הבחירות

מפלגת הליכוד הגישה עתירה לועדת הבחירות המרכזית לכנסת נגד תנועת ״דרכנו״ בדרישה להוצאת צו מניעה דחוף כנגד המשך פעילותה במערכת הבחירות לכנסת ה-23 לרבות ובמיוחד ביום הבחירות עצמו.

בעתירה חושף הליכוד ראיות ברורות לכך שדרכנו פועלת בניגוד מוחלט לחוק ולהחלטות קודמות של יו״ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה21 והכנסת ה-22, השופט חנן מלצר, אשר התיר לדרכנו לפעול אך ורק בכפוף להנחיותיו לעידוד הצבעה שיוויוני בכל הארץ ביישובים בהם אחוז ההצבעה היה נמוך.

בפועל, בניגוד להחלטה מפורשת זו, חושפת העתירה שדרכנו פועלת להעלות את אחוז הצבעה בקרב מעוזי גוש המרכז-שמאל ובדרך זו מנסה להכריע את הבחירות תוך שהיא ממשיכה בסירובה להירשם כגוף פעיל בבחירות.

מיפוי מפורט של נקודות פעילות שטח שלפיו פועלת תנועת "דרכנו", המציגה את עצמה כא־פוליטית, חושף פרטים חדשים על ההתארגנות לקראת יום הבחירות ועל כוונת פעיליה לעודד הצבעה, בעיקר בקרב תושבי גוש דן.

אתמול פורסמו ב'ישראל היום' הקלטות ומסמכים שמתעדים את פעילותו של ארגון "דרכנו", חושפים את פעילות השטח של הארגון המכוונת לעידוד מאסיבי של הצבעה, בעיקר באזור המרכז ובאזורים שבהם שיעור ההצבעה למרכז־שמאל גבוה יחסית.

לפי העיתון, "דרכנו", שנוסדה לפני בחירות 2015 בשם "V15", פועלת לכאורה לעודד הצבעה בקרב מצביעי השמאל, אך מסרבת בעקביות להירשם אצל מבקר המדינה כגוף פעיל בבחירות, עניין שהיה מתיר לה לפעול באופן מפלגתי בחופשיות – אך היה מחייב אותה לחשוף את זהות התורמים ופרטים ארגוניים נוספים.

במסגרת מעמדה, התנועה מנסה "ללכת בין הטיפות" – לא להפר את הוראות ועדת הבחירות, אבל עדיין להשפיע דרמטית על הבחירות. בהחלטה שניתנה ערב בחירות ספטמבר הצהירה התנועה כי תפעל רק לעידוד הצבעה כללי, ש"אינו נעשה במשותף או בזיקה לגוף פוליטי כלשהו, וקמפיין זה ייעשה באופן שוויוני מבחינת הפיזור הארצי באזורים שבהם שיעור ההצבעה בבחירות האחרונות היה נמוך".

"דרכנו", לכאורה, מפירה את ההצהרות הללו בשני אופנים: ראשית, היא פועלת בעיקר באזור המרכז ועל בסיס מאגרי מידע של אנשים המזדהים עם ערכי המרכז – שמאל, והיא אינה עורכת קמפיין לעידוד הצבעה כללי; שנית, התנועה משתפת פעולה עם גורמים פוליטיים־מפלגתיים מובהקים הקשורים למפלגות השמאל, בניגוד להנחייתו של מלצר.

"דרכנו" מחזיקה במאגר מידע של יותר מ־370 אלף איש, שנאסף במהלך פעילויות שונות דוגמת עצרת רבין, עצומות שיזם הארגון והפגנות. מידע זה משמש בסיס לניתוח וליצירת קמפיין לעידוד ההצבעה, שיתמקד באופן טבעי באנשי מרכז־שמאל. בהקלטה שהגיעה לידי 'ישראל היום' נשמעת שיר שטיסאני.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי אלה
?

אתם מכירים אותם ה' יחזיר אותם בתשובה אמן

ה' ישמיד את הערב רב שנלחמים ב- ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו