תיעוד השריפה בהרי ירושלים. צילום: אורית כץ רשות הטבע והגנים

שריפת הענק: פעולות הכיבוי יימשכו אל תוך הלילה • עדכונים שוטפים

כוחות גדולים ו-13 מטוסי כיבוי הוזעקו לדליקה המשתוללת בהרי ירושלים. היישובים כסלון, רמת רזיאל וגבעת יערים פונו מיושביהם, וכןבית החולים הפסיכיאטרי "איתנים". צוותים נוספים פועלים בהגנה על קיבוץ צובה


צפו בסקירה על שריפת הענק

כוחות הכיבוי פועלים משעות אחר הצהריים (ראשון) לפינוי תושבים בעקבות שריפת ענק סמוך למושב בית מאיר שבתחומי המועצה האזורית מטה יהודה. השריפה פרצה בין היישוב שואבה לשורש ולוחמי האש הפועלים ביישוב רמת רזיאל מדווחים על מספר חצרות ומבנים הבוערים במושב.

22:48 – צוותי הכיבוי הצליחו להכיל את האש בכל המוקדים וכרגע לא נשקפת סכנה לבתי היישובים. עם זאת, עשרות צוותי כיבוי ימשיכו לפעול במקום לאורך כל הלילה כדי לכבות את המוקדים שעדיין בוערים ולמנוע את התחדשות הלהבות.

22:10 – משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר שני נעדרים שאבד עמם הקשר בסמיכות לתחילת אירוע השריפה סמוך לבי"ח "איתנים". להלן פרטי הנעדרים: אלכס שכטמן (62) תושב אלון מורה. שבתאי שמעון סיגל (25) תושב מעלה אדומים.

21:09 – שני מטופלים מבית החולים "איתנים" שפונה בעקבות השריפה עדיין נעדרים, שני מטופלים אחרים שהוגדרו נעדרים – אותרו. כוחות החירום ממשיכים בחיפושים.

השריפה ביערות קק"ל. צילום: חנוך צורף יערן קק״ל

20:20 – עדכון דוברות רשות הטבע והגנים: בשל שריפת הענק המשתוללת בהרי ירושלים והתפשטותה גם לשטחי הגן הלאומי הרי יהודה ושמורות הטבע המסרק והר טייסים רשות הטבע והגנים הכריזה על נוהל חירום מיידי. פקחים של רשות הטבע והגנים כבר פועלים באזור עם תחילת השריפה ויפעלו באזור גם לאורך שעות הלילה. בנוסף פקחים רבים של רשות הטבע והגנים מכל הארץ יתגברו את הפקחים האזוריים במאמצי הכיבוי יחד עם לוחמי האש וכוחות כיבוי נוספים. זאת על מנת לצמצם ככל שניתן את היקף הפגיעה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים באזור ובבעלי החיים ובצומח. חלקם בסכנת הכחדה.

20:15 – מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בעקבות השריפה הגדולה שמשתוללת משעות אחה"צ בהרי ירושלים, כונני סביבה של המשרד להגנת הסביבה פרוסים בשטח ועורכים ניטור של חלקיקים נשימים בחלק הדרום-מערבי של ירושלים שאליו מגיעה תמרת העשן. למרות העשן הכבד והצבעים העזים הנראים בשמים, לפי הממצאים, הריכוזים עומדים בתקני איכות אוויר. בשלב זה, תמרת העשן גבוהה מאוד, ולא מגיעה לאזורים המיושבים.

20:13 – ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שוחח טלפונית עם ראש מועצת מטה יהודה, ניב ויזל והציע כל עזרה שתידרש על כל המשתמע. "עיריית ירושלים עומדת ומוכנה לסייע לכם בכל צורך וככל שידרש" אמר ליאון לויזל. בנוסף, נציג עיריית ירושלים נמצא בחפ"ק שהוקם בשורש ויעניק סיוע לתושבים המפונים. צוותי העירייה עומדים בקשר עם מקבילהם במטה יהודה ונכונים לסייע בכל נקודת זמן שתידרש".

19:37 – רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון פתחה לפני זמן קצר את חמ"ל העורף הלאומי ברמלה, על מנת לתאם את פעילות משרדי הממשלה בשריפה בהרי ירושלים.

19:36 – במועצת קרית יערים הודיעו כי, עד כה קלטה המועצה קרית יערים שבפרוזדור ירושלים את ישיבת בית מאיר שהגיעו להתארח בישוב בשל השריפה ועשרות חיילים שמוצבים באזור. המועצה קלטה גם מספר משפחות מישובי האזור. המועצה סיפקה לאורחים ארוחת ערב נערכת לסידור מקומות לינה. ראש המועצה יצחק רביץ וצוותי המועצה נערכים לקלוט משפחות נוספות מהאזור שפונו.

19:15 – השר לביטחון פנים עמר בר לב הגיע לחפ"ק כוחות ההצלה בשורש. צילום: כבאות והצלה

לפי העדכון האחרון (18:33), בית החולים "איתנים" פונה כולו ברכבים ואין אזרחים במתחם. לוחמי האש ממשיכים לפעול ביישובים גבעת יערים ורמת רזיאל שם האש עדיין ממשיכה לנוע בחסות הרוחות העזות. 12 מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" פועלים במקום, וכן מסוק של משטרת ישראל. צוותים נוספים פועלים בהגנה על קיבוץ צובה. גזרת שורש ובית מאיר, כוחות פועלים במקום ולא נשקפת סכנה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קטע לפני מספר דקות את דיון הקבינט המדיני-ביטחוני, ומקיים כעת התייעצות בעניין השריפה בהרי ירושלים. לאחר ההתייעצות, תתכנס הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, שרת הפנים, מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, ראש המל"ל ובכירים נוספים.


גבעת יערים. שימוש לפי סעיף 27 א*

שר הביטחון בני גנץ, בתיאום עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, הורה להעמיד באופן מיידי אמצעי חוזי, כוחות חילוץ מוסקים, וכן כבאיות וכוחות הצלה המתמחים בפינוי של פיקוד העורף, בכדי לסייע בהתמודדות עם השריפה בהרי ירושלים. הכוחות בדרכם לשטח לפעול ולהגיש כל סיוע שיידרש.


מפקד מחוז ירושלים, טפסר ניסים טויטו

דובר צה"ל מסר כי לפני זמן קצר, הוזנקו לוחמים מחטיבת החילוץ ויחידות כבאים של פיקוד העורף, וכן הוזנקו מסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669, לסיוע במשימות כיבוי, פינוי וחילוץ בשריפות בהרי ירושלים. כמו כן, הוקצו מספר כלי טיס למשימות חוזי באיזור.

חפ"ק נפתח בראשות מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ונציגי שירות כבאות והצלה בראשות נציב כב"ה, רב טפסר דדי שמחי, במסגרתו מתקיימת הערכת מצב והנחיות מידיות לכוחות הפרוסים. כמו כן הוזעקו כוחות סיוע נוספים.

נכון לעדכון האחרון (17:24), כביש 395 בצמת אשתאול לכיוון רזיאל נחסם לתנועה וכן, כביש 3955 סגור מכיכר תחנת דלק פז שורש לכיוון מושב בית מאיר. ציבור הנהגים מתבקש לבחור בצירי תנועה חלופיים ולהימנע מהגעה לכיוון האזור בכדי להימנע מסיכון מיותר והפרעה לכוחות הרבים באירוע.


שימוש לפי סעיף 27 א*

מכבאות והצלה נמסר כי לוחמי אש ממחוז ירושלים פועלים כעת בשריפה בסמוך למושב בית מאיר, עקב חשש שהשריפה תגיע אל הבתים פונה רחוב השקד במושב. השריפה נעה במהירות בחסות הרוחות העזות.

עד כה בוצעו פינוי בתים במושבים: בית מאיר, רמת רזיאל קריית יערים. השריפה ממשיכה להתפשט בחסות הרוחות העזות. עשרה מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" פועלים במקום בנסיון לבלום את השריפה על קו הבתים.

במקביל לוחמי האש פועלים בצורה קרקעית במספר חזיתות אש. צוותים נוספים ממחוזות שכנים בדרכם למקום האירוע, יחידת "להבה" אף הם במקום האירוע. כלל לוחמי האש של מחוז ירושלים הוקפצו מבתיהם לאירוע. לפי שעה אין שליטה באירוע.

המועצה המקומית קריית יערים קלטה אליה משפחות שפונו מהישוב בית מאיר בשל השריפה שמשתוללת באזור וערוכה לקלוט משפחות נוספות. ראש המועצה יצחק רביץ אמר: "קריית יערים פותחת את שעריה, ובעיקר את ליבה עבור המשפחות, ותשמח לקבל אליה כל תושב מהאזור שיזדקק לבית חם ולהגנה"


צילום: ניתאי זכריה יערן קק״ל.


צילום: יחל"צ עציון-יהודה


שימוש לפי סעיף 27 א*


צילום: עופר בן יהודה

הלהבות בהרי ירושלים. שימוש לפי סעיף 27 א*


השריפה מבית שמש


תיעוד מאמצי כיבוי השריפה בהרי ירושלים. צילום אריאל קדם רשות הטבע והגנים

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

wow wow!!!

מסכנים הכיבוי אש

חוצפן

אתם חזקים, תמשיכו לעדכן און ליין, אין עליכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture