לקראת הגעת המשפחות לרמת בי"ש ד': כנס רוכשים לחסידי בעלזא

בבית שמש התקיים כנס מיוחד לעשרות אברכים חסידי בעלזא שרכשו דירות במסגרת בתוכנית "מחיר למשתכן" בשכונת "רמה ד" בעיר בית שמש שאורגן ע”י "ועד הדיור דחסידי בעלזא רמה ד’ - בית שמש" • בקרוב יבואו עשרות משפחות מהחסידות להתגורר בשכונה בשכירות עד לקבלת המפתח לדירה שרכשו

בשבוע שעבר התקיים כנס מיוחד במינו, לייסוד קהילות חסידי בעלזא בשכונת רמה ד בבית שמש שכידוע זוכה להתעניינות גוברת בכל המגזרים בציבור החרדי לנוכח הפוטנציאל הגדול הטמון בה, לאור העובדה שבשכונה החדשה נבנים כ-11,000 יחידות דיור אשר מיועדים לציבור החרדי וכמחצית מהדירות שווקו בשיטת מחיר למשתכן.

לאור מצוקת הדיור החריפה, ולאור שבשנים האחרונות לא היה פרויקטים חדשים בעיר בית שמש התמודדו מאות אברכים בהגרלות מחיר למשתכן בשכונת "רמה ד’ " בעיר ובחסדי השם זכו. כמו”כ יש הרבה משפרי דיור שקונים דירות בפרויקטים השונים הנמכרים בימים אלו לציבור החרדי.

בעקבות ההתעניינות הרבה הוחלט לערוך כינוס הערכות לציבור חסידי בעלזא לקראת האיכלוסים הקרובים וכן לתת מידע לזוכים חדשים ולציבור המתעניין לעבור להתגורר בעיר כבר בקרוב, באמצעות השכרת דירות במקום.

מפאת המצב, לא היה ניתן לערוך כנס לכלל הזוכים, לכן הוחלט לערוך כינוס צנוע יותר. בתחילה הוכנו מקומות לשישים אברכים, אלא שלמעשה הגיעו עשרות נוספים– אשר נאלצו לעמוד רגליהם לאורך הכנס ההיסטורי.

הנחה את הכנס, המחנך הרב משה אבא צוויבל, ממייסדי הקהילה ברמת אברהם שהביא מנסיונו בהקמת קהילת בעלזא ברמת אברהם, לטובת הכנס ופתח בתודה לאדמו"ר מאמשינוב בית שמש שליט”א על שהואיל בטובו ונתן את בית מדרשו לטובת הכנס.

בהמשך הרחיב על החיוב של כל אחד ואחד להודות לה’ על המתנה הנפלאה שקיבל, במימון דירה בעלות של לפחות חצי מיליון ש”ח והרחיב על כל יתרונתיה של השכונה הנבנית פה בעיר בית שמש וכן הודה לארגון אהבת חסד שחלק גדול מהזוכים נרשמו להגרלות במחיר למשתכן דרכם כמו"כ הודה לכל העסקנים וביקש שהציבור יסייע בעדם.

בפתיחת המעמד נשא דברים הר"ר מרדכי עזריאל שווייצער, מיוזמי הכנס, שקרא לציבור לבוא כבר עכשיו לשכור דירות במקום, כאשר עדיין ניתן לשכור בשפע דירות ענק במחירים מגוחכים. והעיד שמתוך שמכיר הוא את רוב האברכים בקהילה, מדובר בציבור איכותי וחשוב מאוד, והביא את דברי הגמ' סנהדרין קב האומרת שבניית עיר חדשה בא"י מסוגלת למלכות, כמו עמרי שאע"פ שלא היה ראוי, זכה למלכות כיון שהוסיף כרך בארץ ישראל.

לאחר מכן כובד חבר המועצה הרה"ח ר ישעיה ווייסמן שתיאר את יתרונותיה של העיר בית שמש ושל רמה ד בפרט ואת ההשקעה המרובה שהעיריה משקיעה בשביל לקבל את התושבים בצורה מושלמת, ועל ההתפתחויות השונות ברמה ד'. בנוסף דיבר על הבתי מדרשים והמוסדות שיוקמו בעזרת השם לקהילתינו בשכונה בעתיד.

את המשא המרכזי נשא הגה"ח רבי שמואל יעקב לנדאו שליט"א, רב ודומ"ץ דבית המדרש יד כהן בבית שמש, שפתח ואמר שבעצם כינוס זה הוא חידוש גדול שבדרך כלל נערך רק אחרי שכבר גרים בדירות אבל פה עוד לפני שהדירות מוכנות לגמרי כבר מתאספים ודואגים שיהיה בית הכנסת. בדבריו הסביר את היותרונות של בית שמש כמקום שבעז”ה יהיה אפשר לגדל ילדים בו כמו”כ הלהיב את ציבור האברכים לסייע לעסקנים בכל הקשור לבניית בית מדרש והקמת כולל אברכים חסידי, לבני העלייה החפצים לעלות במעלות התורה.

המשתתפים מילאו טופסי פרטים כדי שיהיה אפשר להתארגן למוסדות כבר בתחילת השנה הבאה כשהמתווך ר' שימי קראוס נתן סקירה מקצועית ותיאר את ייחודיותה של רמה ד' שנמצאת באיזור טופוגרפי מושלם ומבוקש ביותר ושרק השכונה הזה בעצמה יותר גדולה מכל העיר ביתר וכן הרחיב על עתודות הבניה הממתינות לציבור החרדי. הוא תאר את אפשרויות הפרנסה. וכפי שנראה כעת נראה שלשכונה יש צביון חרדי מובהק.

את הכינוס נעל הדומ”ץ הרה"ג ר' מרדכי דוד וועטענשטיין שליט"א, ברברי ברכה קצרים. בסיום הכנס, חולק לכל הנוכחים מזכרת יוקרתית ותמונת נוף ענקית מכל השכונה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו