צילום: פלאש 90

בהלת הקורונה בישראל: חובת בידוד גם לשבים מביקור בדרום קוריאה ויפן

לאחר שתיירים דרום קוריאנים אובחנו כחולים בקורונה כאשר שבו מביקור בישראל, הצהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי כל הישראלים ששבו מיפן ומקוריאה הדרומית צריכים לשהות בבידוד: "יש לנו חלון הזדמנויות להשתלט על המחלה, לפני שתתפשט בארץ"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, התייחס הערב (מוצאי שבת) לקבוצת התיירים הדרום קוריאניים שאובחנו כחולים לאחר ששבו לארצם מישראל בהערכת מצב של משרד הבריאות ואמר כי "כל מי שבא במגע איתם לפי המקומות שפורסמו – חייב להיות בבידוד. אם לא ישמעו להוראות – תהיה התרחבות של הנגיף". כמו כן הוא הוסיף שכל הישראלים ששבו מיפן וקוריאה הדרומים צריכים לשהות בבידוד.

בתדרוך שערך בר סימן טוב, בעקבות שהיית התיירים חולי הקורונה מקוריאה הדרומית בישראל, הוסיף כי "מעריכים שיש פוטנציאל להדבקה, בגלל שהם היו פה מספר לא מבוטל של ימים". הוא הבהיר כי ההערכה היא שהפוטנציאל לכך שיש חולה בישראל גדל משמעותית, משום שהיו לפחות מאות אנשים שבאו איתם במגע. הוא הבהיר כי "כל המערכת התגייסה להתמודד עם האירוע הזה".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי, "הנחת העבודה שלנו היא שהקוריאנים שביקרו בארץ כבר היו נגועים בנגיף הקורונה. העלייה בתחלואה משקפת עלייה בכל העולם, מעבר למספרים. מי שהיה במגע של שני מטר ומטה במשך רבע שעה עם חולה – עלול להידבק. אנחנו ערוכים לפעול להאטת קצב התחלואה. האסטרטגיה שלנו היא להרוויח זמן. מקווים שהניסויים בעולם יביאו למציאת חיסון".

הוא הוסיף כאמור כי במשרד החליטו לצרף את יפן ודרום קוריאה לרשימת המדינות שהשבים מהם חייבים להכנס לבידוד בן 14 ימים: "בחנו את שיעור התחלואה בדרום קוריאה שהתחיל לעלות וביממה האחרונה טיפס מאד. גם ביפן חלה עלייה ואנו ממליצים לשקול את הטיולים לשם. הכלל שהוחל על סין חל כעת גם על מדינות אלו – דרום קוריאה ויפן. אנו בוחנים יעדים נוספים דוגמת טייוואן".

בר סימן טוב הבהיר כי מי שלא יישמע להנחיות משרד הבריאות ולא ישהה בבידוד כנדרש – ייענש: "התחלנו להפעיל את אמצעי האכיפה ואנחנו ערוכים לפעול באמצעי אכיפה גבוהים יותר. כל הצווים הם על דעת ובתיאום היועמ"ש. אנחנו מצפים מהאנשים להיענות להנחיות לא רק בגלל הסיכוי להיענש אלא בגלל שהם עלולים לסכן את האנשים האחרים במדינה, אנשים עם מחלות רקע ואנשים קשישים. בזה שאתם מפרים את צו הבידוד אתם מסכנים אנשים חלשים בחברה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר בבוקר הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים. הערכת המצב היא בהמשך לדיונים שהתקיימו בימים אחרונים בנושא היערכות והתמודדות עם נגיף הקורונה ובשל ההתפתחויות האחרונות.

משרד הבריאות פרסם הנחיות לאנשים שבאו במגע עם התיירים הצליינים: "כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטרים ולמשך 15 דקות לפחות), עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות שיפורטו להלן, מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים, מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות".

המסלול המלא של התיירים בישראל

1. 8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי
2. 9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב.
3. 10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים.
4. 11.2 – מלון דיוויד ים המלח
5. 12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע
6. 13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים.
7. 14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסית – gallicantu
8. 15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים – כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מקווה שהם הדיבקו רק נוצרים לפי המקומות שהם היו

אם תקרא טוב תבין שצריך להתפלל הרבה

למה מכניסים תירים מהמקומות האלו בכלל?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו