צילום: דוברות מד"א

ישראלים נחתו מדרום קוריאה ונשלחו לבידוד – יתר הנוסעים הוטסו חזרה

בידוד מצ'ק אין לבית: שניים עשר נוסעים ישראלים נחתו לפני זמן קצר בנתב"ג, לאחר שהייה בקוריאה הדרומית. על פי הנחיות משרד הבריאות, הם מחויבים להיות בבידוד ביתי. יתר נוסעי המטוס והצוות יוטסו חזרה לדרום קוריאה • צפו בהיערכות לנחיתה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


היערכות מד"א לנחיתה. צילום: דוברות מד"א

שניים עשר נוסעים ישראלים נחתו לפני זמן קצר בנתב"ג, לאחר שהייה בקוריאה הדרומית. על פי הנחיות משרד הבריאות, הם מחויבים להיות בבידוד ביתי. כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל, מרגע נחיתתם בארץ, הישראלים מפונים בשעה זו לבתיהם באופן מבוקר, על ידי צוותי מגן דוד אדום.

החובשים והפראמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, ומוגנים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר הפינוי, כלי הרכב שבהם מפונים הנוסעים, יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

מוקדם יותר נמסר ממשרד הבריאות, מגן דוד אדום ורשות שדות התעופה כי, "הערב בשעה 19:30 ינחת מטוס של חברת התעופה הקוריאנית שעל סיפונו כ200 אזרחים זרים ו12 ישראלים. המטוס יעמוד ברחבת חנייה W1 המרוחקת מספיק על פי ההנחיות מטרמינל 3. מהמטוס ירדו רק הנוסעים הישראלים. אשר יעברו ביקורת דרכונים למרגלות המטוס".

עוד נמסר כי, "לאור חשיבות בריאות הציבור בישראל ונקיטת משנה זהירות בטיפול בשבים מהמזרח הוחלט בעצה אחת עם גורמי הבריאות והתעופה שהמטוס יעצור ברחבה מספיק רחוקה מטרמניל 3. המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים המערבית בשדה. מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס.

"תדלוק, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה למטוס. הנוסעים יועברו לאמבולנסים של מד"א וילוו היישר לביתם לשהייה כי שמנחה משרד הבריאות. כבודת הנוסעים תשאר על המטוס. מיד לאחר תדלוק המטוס ועליית צוות טיסה אשר שהה בישראל הוא ימריא חזרה לקוריאה. כלומר המטוס והצוות לא ישארו בישראל", לשון ההושעה המשותפת.

"צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות", מסביר מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר, "חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום מפנים בבטחה את הנוסעים שהגיעו מקוריאה הדרומית, תוך שהם ממוגנים בעצמם באופן מלא נגד הידבקות".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום נערך מבעוד מועד לפינוים לבידוד ביתי של הנוסעים שנחתו בישראל, לאחר ששהו בקוריאה הדרומית. החובשים והפראמדיקים שמפנים אותם, ממוגנים בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו, זאת על מנת שלא לקחת סיכונים. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, משרד החוץ, רשות שדות התעופה, ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

כזכור, מוקדם יותר אישרו במשרד הבריאות כי תשעה חולי קורונה בקוריאה הדרומית שבו לאחרונה מטיול בן שמונה ימים בישראל. על פי הדיווחים, הם השתתפו בטיול שאורגן על ידי הכנסייה הקתולית שלהם והם שהו יחד עם 77 בני אדם נוספים. משרד הבריאות אישר את הדיווחים ומסר כי הם שהו בישראל בין ה-8 ל-15 בפברואר. "בעקבות כך מבוצעת חקירה אפידמיולוגית של מ.הבריאות לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל", נמסר ממשרד הבריאות.

משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן : "כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*".

"כמו כן", מוסיפים במשרד הבריאות בהנחיות מיוחדות, "במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות". עוד הוסיפו כי,"כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה. במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד".

להלן המקומות וזמני החשיפה:

1. 8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי
2. 9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב.
3. 10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים.
4. 11.2 – מלון דיוויד ים המלח
5. 12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע
6. 13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים.
7. 14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסית – gallicantu
8. 15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים – כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.

30 תלמידים מבאר שבע שהיו באתר בגן הלאומי תל באר שבע שבה ביקרה הקבוצה מדרום קוריאה הועברו לבידוד. "בעקבות החשש כי 30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת תיירים מדרום קריאה והנחיות משרד הבריאות כי ישהו בבידוד, הנחה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לבית הספר", נמסר ממשרד החינוך

מבית החולים סורוקה נמסר כי, "בעקבות המידע לגבי קבוצת התיירים מדרום קוריאה שביקרה גם באזור באר שבע, פנה היום למלר״ד סורוקה גבר בשנות החמישים לחייו, מורה ששהה עם התלמידים באתר בבאר שבע, בו ביקרה גם קבוצת התיירים. הוא הגיע עם תסמינים של שיעול, נלקחו ממנו דגימות שהועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות, והוא שוחרר לבידוד בית, בהתאם להנחיות".

עוד נמסר כי, "היערכות המרכז הרפואי סורוקה ממשיכה להיות גבוהה, בהתאם להנחיות משה״ב. מטופלים המגיעים לסורוקה בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים (בהתאם להנחיות והגדרות משרד הבריאות) מתבקשים להגיע לכניסת המלר״ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאחר תיאום. צוות המיון יצא לקבלם והם יופנו לחדר בידוד המותאם לכך".

קבוצת התיירים הנוצריים ביקרה גם בשכם, חברון, בית לחם ויריחו. משרד הבריאות הפלסטיני פרסם הודעה לציבור הקוראת לכל מי שבא במגע עם התיירים לשהות בבידוד בביתו למשך שבועיים גם כן, להיבדק, ולהודיע על כך לרשויות בעירו. ברשות הפלסטינית טרם אותרו מקרים של הידבקות בנגיף. ביריחו הוקם השבוע מתחם לבידוד השבים ממדינות מזרח אסיה.

מוקדם יותר היום, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי תסורב כניסתם לארץ של תיירים מקוריאה הדרומית, שצפויים לנחות הערב מסיאול. לעת עתה אין צו גורף בעניין זה. הישראלים ייכנסו ויפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גורמים במשרד הבריאות מסרו כי נשקלת האפשרות לצרף את יפן, טאיוואן וקוריאה הדרומית לרשימת המדינות המצריכות בידוד של 14 יום לאחר החזרה לישראל.

בתוך כך, משרדי הבריאות והחוץ מקיימים הערכת מצב שבסיומה עשויה להתקבל החלטה לגבי הגבלות לנכנסים מקוריאה הדרומית. עד כה לא הוצאו הנחיות גורפות בנוגע לכניסת אנשים מהמדינה שבדרום מזרח אסיה, בניגוד למדינות אחרות באזור, בהן יש פחות נדבקים בנגיף. ברשות האוכלוסין וההגירה הוחלט למנוע את כניסתם של תיירים מהמדינה שצפויים לנחות מסיאול בנתב"ג סמוך לשעה 19:00.

במסגרת היערכות המשרדים, שר החוץ ישראל כץ הורה להנהלת המשרד לקיים דיון דחוף ביחס למשמעות האפשריות וההשלכות הבינלאומיות, ולנקוט בפעולות ההסברתיות הנדרשות ברחבי העולם. השר כץ הורה להנהלת המשרד לתמוך בכל הנחיה מחמירה אותה יתן משרד הבריאות ביחס למניעת כניסת נוסעים ממדינות שונות בעולם שעלולים להוות סיכון בריאותי לאוכלוסיה בישראל.

מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית זינק ל-433, כשמרבית הנדבקים מתגוררים בעיר דאגו ובסביבתה. רבים מהחולים הראשונים כבר הספיקו להחלים, אך ההתפשטות הפתאומית והמהירה בימים האחרונים – העלתה חששות כבדים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באו לא רק לטמאות את ארצנו הקדושה אלא גם להנגיף אותה…
החוצה!

מסכנים

ימח שמם הנוצריים האלו רק ליכלוך וטומאה הם הביאו לארצינו הטהורה והקדושה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture