צילום: דוברות מד"א

בהלת הנגיף: עשרות תלמידי בית ספר שהו ליד התיירים שלקו ב'קורונה'

הנגיף בישראל: אחרי שנודע כי כ - 100תלמידים מבאר שבע וקריית חיים שהו במערה בגן הלאומי תל באר שבע, שבה ביקרה הקבוצה הדרום קוריאנית שתשעה מחבריה לקו בנגיף הקורונה. בהוראת משרד החינוך התלמידים הוכנסו לבידוד בן שבועיים

אחרי שנודע כי כ-30 תלמידים מבאר שבע שהו במערה בגן הלאומי תל באר שבע, שבה ביקרה הקבוצה הדרום קוריאנית שתשעה מחבריה לקו בנגיף הקורונה – נודע כי כ-60 תלמידים נוספים, חמישה מורים ומאבטח מבית ספר בקריית חיים שהו בקרבת התיירים במצדה. התלמידים הוכנסו לבידוד בן שבועיים. במשרד החינוך ממשיכים לבדוק לגבי קבוצות מבתי ספר נוספים שייתכן ובאו במגע עם קבוצת התיירים.

מהועצה אזורית אשכול נמסר: "לפי בדיקתנו, קבוצת ותיקים במועצה שהתה בתאריך 11.2 במלון דיויד בים המלח, כשבאותו היום שהתה בו גם הקבוצה הקוריאנית, שחלק מחבריה נדבקו בנגיף. המלון גדול והסבירות שתושבינו באו במגע הדוק עם הקבוצה הקוריאנית נמוכה. עם זאת, פנינו למשרד הבריאות לקבלת הנחיות".

לפי הנחיות משרד הבריאות: "אם מי מחברי קבוצת התושבים שהה עד 15 דקות (במצטבר), במגע הדוק, של עד 2 מטרים מאדם מהקבוצה הקוריאנית, עליו להישאר בביתו עד יום ה-25.2 (יום שלישי הקרוב) אם מישהו מפתח תסמיני חום (מעל 38 מעלות), שיעול ותסמינים נשימתיים אחרים, יש לפנות למשרד הבריאות 5400 * או למוקד מד״א אנו נמצאים בקשר אישי עם חברי הקבוצה, מסרנו את ההנחיות וכולם לשמחתנו חשים בטוב".

כזכור, מוקדם יותר דווח כי 30 תלמידים מבאר שבע שהיו באתר בגן הלאומי תל באר שבע שבה ביקרה הקבוצה מדרום קוריאה הועברו לבידוד. "בעקבות החשש כי 30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת תיירים מדרום קריאה והנחיות משרד הבריאות כי ישהו בבידוד, הנחה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לבית הספר", נמסר ממשרד החינוך

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' אמר: "העיר באר שבע ממשיכה בשגרה. כל מי שהיה אמור לקבל הנחיות כבר קיבל אותן. כרגע הנושא נמצא בבדיקה. אני פונה אליכם – בלי לחץ. עם המון סבלנות. הישמעו להוראות ולהנחיות של הדרג המקצועי. אני מבטיח שאם תהיינה התפתחויות – נעדכן".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, התייחס הערב (מוצאי שבת) לקבוצת התיירים הדרום קוריאניים שאובחנו כחולים לאחר ששבו לארצם מישראל בהערכת מצב של משרד הבריאות ואמר כי "כל מי שבא במגע איתם לפי המקומות שפורסמו – חייב להיות בבידוד. אם לא ישמעו להוראות – תהיה התרחבות של הנגיף". כמו כן הוא הוסיף שכל הישראלים ששבו מיפן וקוריאה הדרומים צריכים לשהות בבידוד.

בתדרוך שערך בר סימן טוב, בעקבות שהיית התיירים חולי הקורונה מקוריאה הדרומית בישראל, הוסיף כי "מעריכים שיש פוטנציאל להדבקה, בגלל שהם היו פה מספר לא מבוטל של ימים". הוא הבהיר כי ההערכה היא שהפוטנציאל לכך שיש חולה בישראל גדל משמעותית, משום שהיו לפחות מאות אנשים שבאו איתם במגע. הוא הבהיר כי "כל המערכת התגייסה להתמודד עם האירוע הזה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר בבוקר הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים. הערכת המצב היא בהמשך לדיונים שהתקיימו בימים אחרונים בנושא היערכות והתמודדות עם נגיף הקורונה ובשל ההתפתחויות האחרונות.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שילמדו החילונים מהחרדים לא לסוע ככ הרבה לחול ולטיולים ." אשרי יובי ביתך …"

למה אתם לא מביאים כתבות על המלחמות בתורכיה, ותקיפות ארצות הברית , למה אתם מרדימים אותנו.

הכל טוב

הכל טוב

מי אומר שהם נדבקו בישראל? אולי הם נדבקו בטיסה בחזור?

ברור זה ביטול תוירה

אין להם שליטה על זה
ירחם ה

בבבב

איך השם יתברך מפריד ביננו לבין הגויים.. אם אנחנו לא יודעים לעשות את זה לבד.. הקב"ה מתערב.

בבקשה תקשיבו?

הוא צודק?

יאלה אמן ישדרגו את האתר JDN

יששששששששששששש

יאלה JDN אוהבים אותכם תשנו קצת יאלה תזרמו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו