בריטניה מעניקה גיבוי פומבי: "ישראל צריכה לעשות את השיקולים שלה"

סגן שגריר בריטניה בארץ אומר הבוקר כי "יש לנו עדויות חד משמעיות שאיראן אחראית לתקיפה במפרץ הפרסי. משלחת בריטית תגיע לאיזור לבצע חקירה מקיפה" • על האפשרות שישראל תגיב צבאית אמר כי מדובר בשיקול ישראלי בלבד

סגן שגריר בריטניה בישראל, מארק פאואר, אמר כי ישראל צריכה "לעשות את השיקולים שלה" בנוגע לתגובה אפשרית על תקיפת הספינה במפרץ הפרסי את הדברים אמר בריאיון לכאן חדשות שפורסם הבוקר (שני) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

לדבריו, בריטניה הגיעה למסקנה שבסבירות גבוהה איראן אחראית לפגיעה בספינה: "יש לנו עדויות חד משמעיות, ועברנו עליהם בצורה זהירה".

‏לגבי דרכי הפעולה העתידיים של בריטניה אמר כי "זאת הפרה ברורה של החוק הבינלאומי – אנחנו עובדים עם בעלי בריתנו על תגובה מתאימה, גם במוסדות בינלאומיים. אנחנו קוראים לאיראנים להפסיק את הפעילות שגורמת לחוסר יציבות".

‏על האפשרות שישראל תגיב לפגיעה בספינה בבעלות ישראלית אמר פאוור: "ישראל כמו מדינות רבות באיזור מאויימות על ידי פעילות מהסוג שראינו – וצריכה לעשות את השיקולים שלה. אנחנו בשלב זה אנחנו קוראים לשותפינו באופן דיפלומטי לגנות את זה ופועלים איתם כדי לתאם תגובה דיפלומטית מתאימה".

‏על ההכחשה האיראנית אמש הוסיף סגן השגריר כי הם מצפים לתשובות: "השאלה לאיראנים שמכחישים – אם אתם לא עשיתם את זה, אז מי עשה את זה ולמי יש מוטיבציה לתקוף את הספינה. ולמי יש רקע בתקיפת ספינות כאלה. על רקע ההודעה שלנו – איראן צריכה לתת תשובות".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו