Ohad Zwigenberg/POOL

מתקפה בימין אחרי דברי הח"כית: "בנט שבוי בידי קואליציה של תומכי טרור"

"כשהאחים המוסלמים קובעים את סדר היום בממשלת ישראל, יחד עם האנטי-ציוניים במרצ והעבודה, אין ספק שזועבי צודקת": במפלגות הימין מגיבים אחרי דברי זועבי כי בנט לא הגיב לחיזבאללה בגללם • יו"ר ש"ס אריה דרעי: "ממשלת שמד"

דבריה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ כי "ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי – תהיה סכנה לקואליציה", מעוררים תגובות סוערות במפלגות הימין, המביעים חשש מסכנה חמורה לבטחון ישראל בשל הרכב הקואליציה של נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בנט נכנע למרצ, רע"מ וארה"ב – וישראל לא הגיבה לירי של חיזבאללה

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי הגיב: "ממשלת שמד!!! כל מילה נוספת מיותרת".

ממפלגת הליכוד נמסר, "בנט לא מסוגל לשמור על ביטחון ישראל מכיוון שהממשלה שלו תלויה במנסור עבאס ובשמאל הקיצוני. נפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ונחזיר את ישראל למסלול של הצלחה: גם בקורונה, גם בכלכלה וגם בביטחון".

"כשסיוט הופך למציאות: ממשלת בנט-רע"ם-מרצ מסוכנת לביטחון ישראל", צייץ חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית. חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד כתב: "כשהאחים המוסלמים קובעים את סדר היום בממשלת ישראל, יחד עם האנטי-ציוניים במרצ והעבודה, אין ספק שזועבי צודקת. הזועבי אותה זועבי והים אותו ים. הממשלה הזו מסוכנת. גורמים קיצוניים השתלטו על הגה הספינה, בעוד קברניטיה שקועים בתרדמת. חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מידיי".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "חברת הכנסת של מרצ אומרת בקול את מה שכולנו יודעים בלב: נפתלי בנט שבוי בידי קואליציה של תומכי טרור שיפילו אותו אם יעז להגיב לטילים של החיזבאללה. הממשלה הזו מסכנת את בטחון המדינה ואנחנו חייבים לשלב כוחות ולהפיל אותה לפני שתושבי קריית שמונה והגליל יהפכו לתושבי עוטף עזה והנגב".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "בוחרי ימינה לא האמינו שבנט ישב עם לפיד. איזה לפיד הלוואי לפיד. ברית האחים הובילה ישירות לאחים המוסלמים. הם אלה שיחליטו את עוצמת התגובה הבטחונית של ישראל. בהנחה שהם ירשו לה להגיב בכלל. זוהי ממשלת חורבן בכל תחום שניתן להעלות על הדעת והיא חייבת ליפול לפני שיהיה מאוחר מדי. לכולנו".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, הגיב: "זוהי התממשות של התרחיש הגרוע ביותר שיכולנו לחשוב עליו. ביטחון ישראל מופקד בידי מרצ והתנועה האסלאמית. הדבר מצטרף לדיווח בעיתונות הערבית על כניעה ללחצים האמריקניים שלא להגיב לחיזבאללה. בנט ממשיך את כניעתו לגרועים שבאויבנו כדי לשמור על כיסאו".

כזכור, ח"כ זועבי אמרה אצל נאדר אבו תאמר בתוכנית "אג’נדה", "ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי – תהיה סכנה לקואליציה. זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים. בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול כי מרצ ורע"ם לא יסכימו לדבר כזה. הנוכחות של מרצ ורע"ם בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית".

רינאוי-זועבי הוסיפה: "אם נתניהו היה ראש ממשלה – תגובת הממשלה הייתה חזקה יותר. בנט מבין היום, וזו פרשנות שלי, שהמצביע הימני נעלם לו והוא לא יחזור, ולכן הוא צריך להבין שהוא קרוב יותר לשמאל".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו