Yossi Aloni/Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת העבודה דורשת מהממשלה לסבסד את הבדיקות המהירות לאזרחים

השינוי במתווה הבדיקות אינו מאפשר יותר לרוב אזרחי ישראל לבצע בדיקות PCR, אלא אך ורק בדיקות אנטיגן מהירות. הקרב על המחירים החל - כשמפלגת העבודה דורשת לסבסד את הבדיקות ולפקח על המחירים. מנגד, ח''כ שמחה רוטמן מתנגד

השינוי במתווה הבדיקות שלח למעשה את רוב אזרחי ישראל לבצע בדיקות אנטיגן מהירות לגילוי נגיף הקורונה – ולא לבצע בדיקת PCR. הבוקר (ראשון) התייחס לכך יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב, וטען כי יש "לשקול שימוש בצו לפיקוח מחירים על ערכות הבדיקות הביתיות".

בהמשך יצאה גם כלל מפלגת העבודה בדרישה שהממשלה תסבסד לאזרחים את בדיקות הקורונה המהירות. על רקע דברים אלו הודיע משרד הבריאות כי הוא אישר שבדיקות מהירות יימכרו גם בסופר. שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב ואמר כי זה: "יוביל להוזלה דרמטית".

"לא ייתכן כי ממשלת ישראל תדרוש מהאזרחים והאזרחיות לעמוד במתווה בדיקות ובידוד כשנטל ההוצאות והעלויות הכרוכות בכך ייפול עליהם ועליהן.
אנו קוראים לחברינו בממשלה, לסבסד ולפעול להפחתת עלויות הבדיקות, וליצירת מתווה בדיקות הוגן לציבור וכן לחזור לאפשר את מתווה בדיקות PCR שהופעל יחד עם צה"ל בגלים הקודמים" נמסר מטעם מפלגת העבודה.

כאמור, יו"ר ועדת חוקה ח"כ קריב, שהוא גם כן חבר 'העבודה', פתח את הדיון בחוק ואמר: "כולנו עדים לצורך בהתמודדות יצירתית עם גל התחלואה הנוכחי, שיש לו מאפיינים ייחודיים. נשמעת לא מעט ביקורת, אך אני עדיין עומד על דעתי שהתגובה בישראל סדורה ואיכותית לעומת העולם. ישראל מיטיבה בהתמודדות מול כל העולם המערבי עם גל מתעתע".

בהתייחסו למחירי ערכות הבדיקה לשימוש ביתי אמר: "חובתה של הממשלה לוודא שאין כאן השתוללות מחירים. הגדלת מצאי החנויות זה לא הצעד המספק בתחום השליטה במחירי הערכות. יש מקום לשקול שימוש בצו לפיקוח על מחירים. זאת בדיוק הסיטואציה שהממשלה צרכה להטיל פיקוח מחירים ובכוונתי לבחון את הדרכים לשם כך".

עם זאת, חבר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התנגד להצעתו של קריב לפיקוח על מחירי הבדיקות, וטען כי דווקא אי פיקוח על המחירים יוביל לירידתם. "אסור ללכת על פיקוח על מחירים. בזמנו רצו לעשות פיקוח מחירים על מסכות וטוב שלא עשו את זה, ואכן המחירים מאוד ירדו" אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו