נתניהו דורש מבג"ץ לפנות את המאחז הפלסטיני

ראש הממשלה פוזל למצביעי עוצמה לישראל? בצאת השבת הורה נתניהו כי המדינה תפנה לבג"ץ בדרישה לפנות את המאחז הפלסטיני שנבנה בסמוך למעלה אדומים.

ערב הבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נוקט בצעד פופuליסטי ומורה לכוחות הביטחון לפנות את מאות הפלסטינים שהקימו את המאחז בשטח E1 שבין מעלה אדומים לירושלים.

קרא עוד:

[postim]

עם יציאת השבת נמסרה הודעה מלשכת ראש הממשלה כי המדינה תפנה הערב לבג"ץ ותבקש לבטל את צו הביניים שמעכב את הפינוי. עד להחלטת בג"ץ הורה נתניהו לסגור את כל דרכי הגישה למקום כדי למנוע התקהלויות ובשלב זה הוא מוכרז כשטח צבאי סגור.

מוקדם יותר הוציא בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, צו ארעי המונע את פינוי המאחז שהוקם אתמול (שישי). זאת לאחר שהיום בבוקר באו למקום כוחות ממשטרת מעלה אדומים ואמרו לנוכחים כי עליהם להתפנות, ואם לא – יפונו בכוח.

המאחז הוקם כתשובה להחלטת נתניהו לבנות ביהודה ושומרון: בעקבות כך מאתיים פלסטינים ופעילי שלום בינלאומיים הקימו אתמול 21 אוהלים בשטח E1. למקום הגיעו אנשי המינהל האזרחי, שהוציאו צו לסילוק "פלישה טרייה" מאדמות מדינה. במהלך היום מנעה המשטרה מפעילים נוספים להגיע למקום ואף מנעה את הגעתם של הבכירים הפלסטינים סאיב עריקאת וחנאן עשראווי. ארבע משפחות בדואיות מהאזור, הטוענות לבעלות על הקרקע, עתרו לבג"ץ בבקשה למנוע את ההריסה.

בעתירה, שהוגשה על ידי עורך דין תאופיק ג'אברין, נכתב כי "האוהלים הוקמו על אדמותיהם הפרטיות, כחלק ממיזם תיירותי למשוך תיירים ללימוד המורשת של הבדואים החיים באזור ולעבור את החוויה הבדואית במדבר".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עד מתי לשיתוף פעולה עם הציונים בהתגרות באומות והעברת על השבועה שלא ימרדו באומות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו