פגישה נוספת הסתיימה | צפויה חתימה על ההסכם בהמשך היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים פגישה נוספת עם יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד. ככל הנראה במהלך היום יחתמו השלישייה על הסכם קואליציוני | סלע המחלוקת: בנט דורש סמכויות נרחבות בתמ"ת ובדתות.

לאחר שפרשו למנוחה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, ונפתלי בנט, נפגשו היום (שני) שוב בבית ברחוב בלפור בירושלים עם צוותי המשא ומתן.

קרא עוד:

[postim]

אמש בחצות לילה הארבעה נפגשו בלשכת ראש הממשלה עד ארבע לפנות הבוקר, סלע המחלוקת הינו גודלה של הממשלה, מספר סגני השרים ואיוש התיקים. לדרישת יש עתיד להקטין את הממשלה יש השלכות על הקואליציה כולה, פחות שרים לכל מפלגה.

על פי ההצעה המסתמנת בה דנו השלושה, הממשלה הבאה תכלול 22 שרים, החלוקה בין המפלגות תהיה כך : מפלגת 'יש עתיד' תקבל 5-4 תיקים, 'הבית היהודי' תקבל שלושה תיקים בלבד.

במפלגת 'הבית היהודי' הגיעו להבנות בנושא השוויון בנטל, לפיו לא יגויסו בחורי ישיבות, אולם יוטלו סנקציות כואבות על עולם התורה, שלילת אבטחת הכנסה, דתות  והנחה בארנונה מבחור או אברך שלא ישרת.

סלע המחלוקת בפגישה בין בנט לנתניהו: בנט דורש להעתיק את סמכויות השליטה על השירות האזרחי על האברכים החרדים בנוסף דורש בנט להרחיב את משרד הדתות לימים הזוהרים, וכך הבית היהודי תחלוש על אגף הישיבות והרבנות הראשית.

ככל הנראה, בשעות אחר הצהריים יפגשו שוב השלישייה וייחתם הסכם למורת רוחם של המפלגות החרדיות שסירבו לאבד תקווה עד הרגע האחרון.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר אמש (ראשון) בישיבת סיעתו בדימונה כי ברור לכולם שתיק החוץ יהיה בידי ישראל-ביתנו. לדבריו, ראשי ממשלות מבן גוריון ועד ברק השאירו בידיהם תיקים, בהם תיק הביטחון.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבר מגעיל הפרצופים האלו!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו